Permalänk
Medlem

Datorn laggar ihop ibland

Tjena är ny på sweclockers och undrar om någon kan hjälpa mig med detta problem.

Mitt problem är att min dator laggar ihop ibland och ljudet blir helt konstigt medans datorn har frysit ihop, man måste helt enkelt restarta den för att kunna göra något tangentbordet och musen lyser men funkar ej att använda detta kan hända 3 ggr per dag, jag har windows7 32bit och hyffsat ny dator (1 år gammal).
Måste jag formatera eller göra något för att fixa detta jag har kollat om det är något virus på datorn men det är det inte. Behöver hjälp så snabbt som möjligt

tacksam för alla svar

mvh/ f0wee ha en riktigt trevlig påsk!

*****EDIT****: Hittar bara detta på everest står cpu värme osv http://data.fuskbugg.se/skalman01/temperatur.png ingen aning om det är högt eller lågt skriv gärna

Visa signatur

Asus Z370-A | 850 evo | i5 8600K 5GHz | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Corsair vengeance 16GB 2666Mhz | 2x GTX 980 SLI

Permalänk
Medlem

Låter som värme problem. Kolla up vad du har för temperaturer i datorn.

//Dahlin

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahl1n
Låter som värme problem. Kolla up vad du har för temperaturer i datorn.

//Dahlin

tjena jo jag tyckte den var lite varm men vad ska jag göra åt detta ska jag köpa en till fläkt eller?

Visa signatur

Asus Z370-A | 850 evo | i5 8600K 5GHz | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Corsair vengeance 16GB 2666Mhz | 2x GTX 980 SLI

Permalänk
Medlem

ta hem everest, hwmonitor eller något annat program som du kan kolla temperaturer i datorn med så lägger du upp hur varmt allt är här är det för varmt kan du ju blåsa rent datorn från damm med tryckluft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moses666
ta hem everest, hwmonitor eller något annat program som du kan kolla temperaturer i datorn med så lägger du upp hur varmt allt är här är det för varmt kan du ju blåsa rent datorn från damm med tryckluft.

jag har redan blåst ur datorn 1 gång med tryckluft från damm

lägger snar upp ur varmt det är

Visa signatur

Asus Z370-A | 850 evo | i5 8600K 5GHz | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Corsair vengeance 16GB 2666Mhz | 2x GTX 980 SLI