Bygga eget dubbelkort?

Permalänk
Medlem

Bygga eget dubbelkort?

Hej jag undrar om det är möjligt att bygga ett eget dubbelkort typ som geforce 7950gx2? För i så fall kan man ju ta 2 stycken grafikkort och bygga ett nytt av som blir dubbelt så stort

Permalänk
Medlem

nej så enkelt är det inte. men varför komplicera saker. kör sli, mycket lättare

EDIT: bara för att stilla min nyfikenhet. exakt hur hade du tänkt dig?

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

Om du har tillgång till ati eller tsmc världsledande fabriker, en fantastiskt bra kunskap om kretsskapande så ja. (komihåg en budget på några tiotals miljoner dollar också)

Annars som dödlig så är svaret NEJ...

Visa signatur

8800gt voltmod 600@ 860mhz core 1500@ 2100mhz shader

Permalänk
Medlem

Trollet, mata etc.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Skulle kunna bygga ett skal och ha båda kretskorten sammankopplade i SLI under det skalet.. skulle forfarande behöva två PCI-E portar dock. Och det skulle tekniskt sett vara SLI, sen skulle det antagligen se fult ut och ha förbannade värmeproblem. Ett "dubbelkort" som ett äkta x2 har två grafikprocessorer på sitt kretskort. Och du har ingen chans i världen att kunna löda något sådant.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk

är det en seriös fråga eller?
ja det klart du kan, ta två likadana kort kleta på 2 stora klickar med pl400 på ett
av korten, vänd på andra och tryck ihop dom..så har du ett eget dubbelkort.

tror man ska vara rätt kunnig inom flera olika changerar tex elektronik
innan man fixar något sådant.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
nej så enkelt är det inte. men varför komplicera saker. kör sli, mycket lättare

EDIT: bara för att stilla min nyfikenhet. exakt hur hade du tänkt dig?

Tänkte att man typ kunde köra sli med fyra kort då .. men låter svårt om man måste löda och allt är det ingen som byggt ett som kan säga om det var svårt då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hesjana
Tänkte att man typ kunde köra sli med fyra kort då .. men låter svårt om man måste löda och allt är det ingen som byggt ett som kan säga om det var svårt då?

löda... du kan inte bara löda, du behöver samma miljonkronorsutrustning som nvidia använder.
jag vet en person som har gjort det faktiskt men det är hemligt vem det är.... jag kan säga att det var samma person som uvecklar grafikkorten åt nvidia. och ja det är svårt. jag tror inte ens att en människa klarar av det. allt sånt görs ju med robotar nu för tiden.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen
Skulle kunna bygga ett skal och ha båda kretskorten sammankopplade i SLI under det skalet.. skulle forfarande behöva två PCI-E portar dock. Och det skulle tekniskt sett vara SLI, sen skulle det antagligen se fult ut och ha förbannade värmeproblem. Ett "dubbelkort" som ett äkta x2 har två grafikprocessorer på sitt kretskort. Och du har ingen chans i världen att kunna löda något sådant.

det där är ju inte en allt för dum ide, ganska coolt

säg att man har två stycken 5770 i CF, så bygger man någon form av låda som man fäster korten i så de passar precis i pci-e portarna,

lite fläktar och 2ton fantasi så skulle detta inte vara någon omöjlighet!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya