Intel G35 + Win7 64 = crash

Permalänk
Medlem

Intel G35 + Win7 64 = crash

Jag har problem med att Windows 7, 64 bit crashar någon gång per vecka. Jag har en känsla av att det har att göra med (inbyggda)grafikkortet. Ett Intel G35 på ett Asus P5E-VM.

Någon som har några tips på hur man kan tänkas komma till rätta med problemet? Jag körde Vista 32 bit på samma dator i något år utan problem så det skulle kunna vara nått 64-32-bits-problem.

Ideer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ola:

Jag har problem med att Windows 7, 64 bit crashar någon gång per vecka. Jag har en känsla av att det har att göra med (inbyggda)grafikkortet. Ett Intel G35 på ett Asus P5E-VM.

Någon som har några tips på hur man kan tänkas komma till rätta med problemet? Jag körde Vista 32 bit på samma dator i något år utan problem så det skulle kunna vara nått 64-32-bits-problem.

Ideer?

Du berättar inte om du använder det inbyggda grafikkortet eller inte, och inte heller vilken övrig hårdvara du har.

Jag använde tills alldeles nyligen en Asus P5E-VM DO (Q35-chipset + GMA3100) med en Intel Q9400 + 4GB ram. Funkade helt stabilt utan krasher för mig i Windows 7 64bi. Svårt att tänka mig att G35 skulle göra nån skillnad. Kolla ifall det är något som går för varmt, och testa att ställa in dina minneshastigheter och minnesvolt manuellt i bios. Kör även ett memtest på minnena. Skulle inte det hjälpa så skulle det kunna vara ditt nätaggregat som inte orkar med att driva din hårdvara.

Lycka till!

Visa signatur

X79, baby