Ipad upplåst på en dag

Permalänk
Melding Plague

Ipad upplåst på en dag

Det tog bara ett dygn innan en hacker lyckats låsa upp Apples nya tabletdator Ipad.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det är väl inte så stor skillnad på apples produkter? Lika dåliga allihopa

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Borde det inte teoretiskt sett gå att lägga in flashstöd efter en jailbreak?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

inte så oväntat.

Permalänk
Medlem

Att trycka in någon Linux distribution på den hade ju vara ganska trevligt.

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Permalänk
Geeks
SweClockers

tretton37, Jooh4n och Sanazin får varsin varning för flame/trollförsök (+tomcitat). Håll diskussionen på en konstruktiv nivå, detta är inte ett klotterplank.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det var ju skapligt snabbt..

Permalänk
Medlem

IPad bygger väl på iPhone? I så fall är det kanske inte så konstigt att skyddet har knäckts.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur lång erfarenhet alla som knäckt iPhones har av apples MacOS så var det ju väntat att det skulle gå fort. Det är nu det roliga börjar, att man kan få se vilka typer av applikationer som tas fram som rör sig utan för apple's "låda" om man säger så.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Snabbt, men inte så förvånande. Den bygger väl i grunden på iPhone och den finns det mängder av hack till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Borde det inte teoretiskt sett gå att lägga in flashstöd efter en jailbreak?

Då vore det en annan historia. Hade du ju kanske varit värt att köpa en.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x | ASUS ROG X570 Crosshair VIII Dark Hero | ASUS TUF OC RTX 3090 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL14 | Corsair AX1200

Permalänk
Medlem

Skrattade lite när jag såg rubriken. Men detta var knappast något oväntat då vad jag vet så baseras ju ipad på i stort sett exakt samma os som iphone. Borde då vara möjligt att använda nästan samma jailbreaks på ipad.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
IPad bygger väl på iPhone? I så fall är det kanske inte så konstigt att skyddet har knäckts.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Med tanke på hur lång erfarenhet alla som knäckt iPhones har av apples MacOS så var det ju väntat att det skulle gå fort. Det är nu det roliga börjar, att man kan få se vilka typer av applikationer som tas fram som rör sig utan för apple's "låda" om man säger så.

Jo detta var precis de tankar som for igenom mitt huvud: däremot ska Apple uppdatera iPhone/iPad så då kanske det blir svårare att hacka, eller inte?:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marxor
Snabbt, men inte så förvånande. Den bygger väl i grunden på iPhone och den finns det mängder av hack till.

Då vore det en annan historia. Hade du ju kanske varit värt att köpa en.

Jag tycker det är synd att den inte har (som jag förstått det) något USB-uttag så att man kan slänga in de filer du vill ha på resan för iWork/Quick time. Hade varit nice om man - från början utan hack - kunnat köra VLC MP på iPad:en.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Jo detta var precis de tankar som for igenom mitt huvud: däremot ska Apple uppdatera iPhone/iPad så då kanske det blir svårare att hacka, eller inte?:P

Tveksamt. Det kläckte väl apple ur sig på de första uppdateringarna till iPhone. Men AFAIK finns det ingen version av iPhone som inte går att jailbreaka. Jag tror inte apple kommer kunna hålla denna låst heller.

Sen återstår det att se hur mycket folk kommer uppdatera också. Läste på IDG att iPad ägare bara skulle få en uppdatering fri (alltså stor uppdatering/uppgradering av mjukvara, inte säkerhetspatchar) och jag undrar hur många som kommer betala det om inte funktionaliteten uppgraderas nått rejält.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Både usb och mini usb hade varit trevligt för att flytta över via minne eller direkt från datorn.

Att den nu är upplåst är ju en självklarhet! Får man för sig att spendera pengar på en ska man fasen också låsa upp den. Speciellt då man spenderat 6000-10000kr på en.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Med tanke på hur lång erfarenhet alla som knäckt iPhones har av apples MacOS så var det ju väntat att det skulle gå fort. Det är nu det roliga börjar, att man kan få se vilka typer av applikationer som tas fram som rör sig utan för apple's "låda" om man säger så.

Hehe, om man vill köra saker utanför apples låda kan man väl lika gärna köpa en pc från början?

Permalänk
Medlem

Wow, det gick ju riktigt snabbt.. trodde det skulle ta minst en vecka xD

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

krävs en uppåsning för att man ska kunna tanka ner spel och program gratis? eller går det att göra utan att tanka från appstore?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

HAHAHA tänk på alla pengar som lagts på att skydda iPaden, hehe 1 dag GG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
HAHAHA tänk på alla pengar som lagts på att skydda iPaden, hehe 1 dag GG

Jag tror inte dom har lagt ner så mycket tid och pengar på skydd. Ganska väntat att nån skulle knäcka den snabbt med tanke på OS'et.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1n1h0p
HAHAHA tänk på alla pengar som lagts på att skydda iPaden, hehe 1 dag GG

Lär de väll inte ha gjort? Källa?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaucous
Att trycka in någon Linux distribution på den hade ju vara ganska trevligt.

Android tex...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Android tex...

Eller tex Ubuntu? använda den som en dator

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
krävs en uppåsning för att man ska kunna tanka ner spel och program gratis? eller går det att göra utan att tanka från appstore?

Nej, men för program som inte apple tillåter att används på deras enheter. Vill de inte att man ska kunna se på film på ipaden kommer det inte finnas några gratis/betal filmvisare på apstore.

Permalänk
Medlem

Det var väl ganska väntat? Det är ju i princip samma som de andra. Frågan är väl vad folk ska göra med den nu när den är jailbreakad (underbar försvenskning)?
Jag kommer huvudsakligen att köpa en för att kunna läsa pdfer och kolla film när jag pendlar och inte vill stå och hålla en laptop.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Ipaden är väl bara en iphone med större skärm?

Hittar inte den där bilden som illustrerar det men vad är de största skillnaderna mot ipad då?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tror snarare apple kastade ut en köttbit och hoppades att någon skulle bränna ett exploit på den.

Flashstöd kommer inte att finnas, jailbreakad lr inte.
Att trycka in ett eget OS är inte aktuellt.

Permalänk

Asså e det bara jag som tycker att det tog lång tid för dem att låsa upp ipaden. Med mina skills så skulle jag kunna låsa upp den på kanske max två timmar (jag har facktiskt sett på en tutorial på youtube om just programering)
Nej men stor respekt till killen som låste upp den så snabbt (uppskattas verkligen).
Peace out!

Permalänk
Medlem

haha otroligt vad folk kan asså......

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk

Det är ett riktigt jävla hjältedåd det som MuscleNerd har åstadkommit! Vilken bragd, va?!

MuscleNerd, de som gick före honom och de som komma skall är riktiga hjältar och vi borde hylla dem årligen från och med denna dag och hissa våra Piratflaggor högt upp till deras ära! Det är de värda!

Sic semper tyrannis! Typ...

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Jag tror inte dom har lagt ner så mycket tid och pengar på skydd. Ganska väntat att nån skulle knäcka den snabbt med tanke på OS'et.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Lär de väll inte ha gjort? Källa?

iPad HAR ett inbyggt skydd i OS:et, annars skulle det inte finnas någon mening med att hacka den.

Men nej jag vet inte hur mycket tid/pengar de lagt ned på det, men oavsett hur mycket pengar det var så tror jag inte att de tycker att det var värt det hehe