Permalänk
Medlem

engts250 dk

Har skaffat ett engts250 dk från asus men det vägrar funka. När jag bootar upp datorn med det nya kortet så är skärmen endast blank och det klassika beepet när datorn bootar upp saknas. Fläktarna på kortet går igång och det sitter som det ska.

Moderkortet är ett asus p5vdc-x och grafikkortet ett asus engts250 dk. Nätagg 420w zalman.

Någon som vet vad som kan vara fel? Har provat att reseta cmos men det hjälper inte.

Permalänk
Medlem

Inte så att du måste uppdatera bios eller liknande? Enligt prisjakt så har ditt kort både en AGP-port och en PCI-Express x16 port. Var ditt förra kort ett AGP?

420w Borde räcka enligt mig, fast det beror ju förstås på vad du har för andra komponenter.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasidop
Inte så att du måste uppdatera bios eller liknande? Enligt prisjakt så har ditt kort både en AGP-port och en PCI-Express x16 port. Var ditt förra kort ett AGP?

420w Borde räcka enligt mig, fast det beror ju förstås på vad du har för andra komponenter.

Nä jag har kört pci-e i tre-fyra år. Moderkortet verkar hus som helst inte hitta grafikkortet över huvud taget =/

Nyaste bioset har jag. Även om det är gammalt nu... pci-e 2.0 kort ska väl vara bakåt kompatibla med pci-e ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karp
Nä jag har kört pci-e i tre-fyra år. Moderkortet verkar hus som helst inte hitta grafikkortet över huvud taget =/

Nyaste bioset har jag. Även om det är gammalt nu... pci-e 2.0 kort ska väl vara bakåt kompatibla med pci-e ?

PCI-E 2.0 kort ska passa på t.ex PCI-E 1.1 (känner en som kör det).
Inte så att du har glömt stoppa in 6-pins/8-pins sladden till grafikkortet?

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasidop
PCI-E 2.0 kort ska passa på t.ex PCI-E 1.1 (känner en som kör det).
Inte så att du har glömt stoppa in 6-pins/8-pins sladden till grafikkortet?

strömsladden? nej då den sitter i... fläktarna osv funkar utmärkt på kortet

fick någon spdif sladd i lådan men den ska jag väl knappast behöva använda ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karp
strömsladden? nej då den sitter i... fläktarna osv funkar utmärkt på kortet

fick någon spdif sladd i lådan men den ska jag väl knappast behöva använda ?

Har slut på idéer om varför det inte funkar
Du har inte möjlighet till att testa grafikkortet i en annan dator?

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Har ett gamalt XFX 250GTS(512mb) kort å enligt Nvidia minimum power supply requirements: minimum 450W or greater system power supply(with a 12V current rating of 24A)
XFX recommended power supply requirements: nonSLI: 630 or greater.Två 6-pin PCIe strömkabelar.Vet inte om detta gäller Asus kortet osså.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd

Om minnet inte sviker mig så vill jag minnas att 8800 serien hade kompabilitetsproblem med VIA baserade moderkort. Jag skulle kunna tippa på att de problemet även har följt med genom 9800 serien och GTS 250 eftersom korten är baserade på samma arkitektur i grunden.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Om minnet inte sviker mig så vill jag minnas att 8800 serien hade kompabilitetsproblem med VIA baserade moderkort. Jag skulle kunna tippa på att de problemet även har följt med genom 9800 serien och GTS 250 eftersom korten är baserade på samma arkitektur i grunden.

Har med hört nåt om det faktiskt =/

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Men på mitt xfx gts250 säger kartongen minimum 450 watt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av defaultbooi
Men på mitt xfx gts250 säger kartongen minimum 450 watt

har ett 620watt nu och det funkar inte ändå, missade watten först men samma problem. kortet funkar, det är testat nu. =(