GTX480 för Photoshop och Videoredigering

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2009

GTX480 för Photoshop och Videoredigering

Efter en stunds sökande genom artiklar om tester av olika spel och att steka ägg på kortet skapar jag nu en egen tråd. Jag efterlyser ett test av kortet för arbetsstation. Ja, du läste rätt. Att använda kortet i vardagligt arbete och inte för spel.

Hur står sig kortet jämfört med nVidias dyrare Tesla som vad jag förstått baseras på ungefär samma krets. Hur står sig CUDA-baserad kort mot AMD/ATI-kretsar i program som Adobe Photoshop och olika videoredigeringsprogram.

Det vore fantastiskt om där fanns något oberoende test som jämför olika kort för just detta. Det kanske är svårt att mäta i exakta diagram. Kanske bara att zooma runt i tunga bilder med olika grafikkort eller ifall kortet kan hjälpa till att reducera renderingstider vid videokomprimering m.m.

Funkar Adobe CS4 eller krävs CS5 för att nyttja CUDA ordentligt?

Att kortet blir varmt och drar ström är sekundärt då jag gjort vad jag kan för att förbereda mig på det.

Corsair CMPSU-1000HX 1000W | Cooler Master ATCS 840 | Asus Z8PE-D18 | 2 x Intel Xeon E5520 2,26GHz Box | 2 x Cooler Master V8 CPU Cooler | 6 x Corsair XMS3 Twin3X DDR3 PC10600/1333MHz CL9 2GB | Pike RAID Card 1078E (8-Port SATA) | 4 x Intel X25-M G2 80GB | 5 x Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB | LG BH08LS20 BlueRay | Asus Xonar D2 PCI 7.1 Channel AudioCard Internal