Frågor angående CrossfireX.

Permalänk

Frågor angående CrossfireX.

Hej skall snart beställa ett till 5850 som morsan och farsan betalar men jag har några funderingar som jag vill ha svar på innan jag beställer.
(Specs i signatur)

1. Just nu har jag ett Powercolor 5850 Orginal och jag undrar om jag kan köra crossfireX med en powercolor 5850 PCS+ version eller blir de bara trubbel om man kör de ?

2. Just nu när jag tex kör CoD6 så får jag mellan 80-120 FPS och jag undrar om jag nu kör ett till 5850 hur mycket kommer FPSen höjas då tror ni ?

3. Är det mer värt att köra CrossfireX med två stycken 5850 än ett GTX 480 ?

4. Kan man ha CrossfireX på de flesta spelen i nuläget ? spel som BBC2 , HON eller Metro 2033.

Är mycket tacksam om jag får snabba svar (:

/Mvh Snus

Permalänk
Medlem

1: Ja, men det snabbare kortet klockar ner sig till det segare.

2: Just CoD-motorn skalar otroligt bra med CF, så det borde du definitivt få.

3: Definitivt, ett GTX 480 kommer inte i närheten av 5850 CF

4: Ja, praktiskt taget alla moderna spel stödjer CF. I just de fallen: Ja, ¯\(°_o)/¯ (behövs ändå inte) och ja.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk

Ojj Tack som f*n för de snabba svaret!
Okej de låter bra men tror jag kör på ett powercolor orginal ändå + att de är snyggare (:

Permalänk

Tänkte också överklocka båda korten sen till typ 825/1125 Mhz kommer de gå bra mån tro ?

Kommer två st 5850 få plats i ett fractal design R2 ?

Permalänk
Medlem

Det kommer gå finfint att överklocka korten, bara du som sagt har samma frekvens på båda.

Sedan kan jag inte lova att de får plats, men efter ett par googlingar så verkar det göra det. Skulle vara rätt förvånad annars.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNfragiq
...bara du som sagt har samma frekvens på båda. :)...

CCC tillåter olika klocks på korten!
Jag kan köra mina två 4890 på olika frekvenser om jag så vill, dock om det lättare ger upphov till mocrostuttering är en annan sak...