Kan man få ut HD ljud via grafikkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jan 2008

Kan man få ut HD ljud via grafikkortet?

Om jag spelar en hd film, får jag då ut ljudet om jag skickar via hdmi kabeln in i en förstärkare'? eller blir det bara DD tex

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Eftersom du skriver att du har ett HD4870 i din sign så kan du göra detta, upp till 7.1 ljud och då med den medföljande DVI/HDMI-adaptern till ditt graffe hade i kartongen, förhoppningsvis

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Jalle64:

Eftersom du skriver att du har ett HD4870 i din sign så kan du göra detta, upp till 7.1 ljud och då med den medföljande DVI/HDMI-adaptern till ditt graffe hade i kartongen, förhoppningsvis

Tyvärr så innebär inte 7.1 automatiskt att det går att spela de nya HD ljuden.

Så vitt jag vet är det HD5xxx serien som gäller om du vill köra True HD osv.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Devil May Cry:

Tyvärr så innebär inte 7.1 automatiskt att det går att spela de nya HD ljuden.

Så vitt jag vet är det HD5xxx serien som gäller om du vill köra True HD osv.

Detta har väl med drivrutinerna att göra, samt vilka program/codecs du använder?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Jalle64:

Och följde det inte med någon måste du köpa en speciell för ati-kort annars får du inget ljud.