Vill ner klocka fabriksöverklockat gtx 275 sparkle

Permalänk

Vill ner klocka fabriksöverklockat gtx 275 sparkle

Det jag vill är som sagt att ner klocka mitt fabriksöverklockade sparkle gtx 275- kort till standard.
Varför jag vill det är för att jag får svarta artefakter ibland när jag spelar BC2 och jag antar att det skulle hjälpa..

Problemet är då att sparkles kort inte verkar gilla att bli klockade överhuvudtaget varken med rivatuner eller något annat klockningsprogram t.ex. evga precision så jag undrar om någon vet något program som verkligen funkar med sparkle kort eller om jag behöver göra något annat för att få rivatuners klockingsprogram att fungera?

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badcompany20:

Det jag vill är som sagt att ner klocka mitt fabriksöverklockade sparkle gtx 275- kort till standard.
Varför jag vill det är för att jag får svarta artefakter ibland när jag spelar BC2 och jag antar att det skulle hjälpa..

Problemet är då att sparkles kort inte verkar gilla att bli klockade överhuvudtaget varken med rivatuner eller något annat klockningsprogram t.ex. evga precision så jag undrar om någon vet något program som verkligen funkar med sparkle kort eller om jag behöver göra något annat för att få rivatuners klockingsprogram att fungera?

vad menar du när du säger att grafikkortet inte gillar att klockas av rivatuner
crashar kortet , elller kan du inte komma åt klockningsmöjligheterna i programmet

vad kör du med för drivers?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

vad menar du när du säger att grafikkortet inte gillar att klockas av rivatuner
crashar kortet , elller kan du inte komma åt klockningsmöjligheterna i programmet

vad kör du med för drivers?

Det funkar helt enkelt inte, när jag väl har ställt in på dem inställningar jag vill ha och trycker använd eller vad det står så går dem bara tillbaka till dess ursprungliga klocking

Kör med senaste drivers.. 197.13

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Avstängd

provat med nvidias klockningsprogram ? ntune

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Om de är fabriksöverklockat får du väl flasha om bios till grafikkortet?

Kanske lite out of date, men nåt kanske de finns: http://www.sweclockers.com/forum/4-grafikkort/277695-faq-guid...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av Redzo:

provat med nvidias klockningsprogram ? ntune

Ntune supportar bara upp till 6000- serien lol...

Nej det var visst 600- serien i motherboards fast den senaste drivrutinen till det klockingsprogrammet kom ut för 2 år sedan.. vette fan om det är att lita på då..

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Skrivet av snozan:

Om de är fabriksöverklockat får du väl flasha om bios till grafikkortet?

Kanske lite out of date, men nåt kanske de finns: http://www.sweclockers.com/forum/4-grafikkort/277695-faq-guid...

låter lite riskigt och dessutom är den artikeln 5 år gammal ...

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badcompany20:

låter lite riskigt och dessutom är den artikeln 5 år gammal ...

Jo men ja tror inte de går på annat vis. Prova lite på skoj att dra ner mitt till stock (från 675 till 576), men de funka inte.

Här är en liten nyare å bättre guide: http://forums.techarena.in/guides-tutorials/1100230.htm

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badcompany20:

Det funkar helt enkelt inte, när jag väl har ställt in på dem inställningar jag vill ha och trycker använd eller vad det står så går dem bara tillbaka till dess ursprungliga klocking

Kör med senaste drivers.. 197.13

är det samma sak när du försöker höja frekvenserna ?

#9908270

enligt det där så verkar det ju funka att överklocka med evga precision iaf.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Om du BARA har problem i Bad Company 2 så tror jag snarare att det är spelet som är problemet. Har du senaste patchen och senaste drivisarna? Är NÄSTAN helt säker på att jag läst nånting om andra som haft problem med artefakter i Bad Company 2, skadar ju inte att googla på det och se vad du hittar?

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Skrivet av Zabusa:

Om du BARA har problem i Bad Company 2 så tror jag snarare att det är spelet som är problemet. Har du senaste patchen och senaste drivisarna? Är NÄSTAN helt säker på att jag läst nånting om andra som haft problem med artefakter i Bad Company 2, skadar ju inte att googla på det och se vad du hittar?

1. Ja det händer bara i bc2 2. vilka drivers jag har finns lite längre upp på artikeln 3. angående patch så har jag steam och den uppdaterar ju automatiskt.. Sedan vet jag inte om man ska kalla det artefakter, de e inte så att jag ser svarta prickar på skärmen hela tiden eller konstiga små sträck som stör utan det är som en svart skärm lägger sig över som tonar ut desto mer i mitten den kommer. Den varar bara några få tiondelar men skulle ändå vilja få väck det. de kommer först när man har laddat klart en banan och sedan kommer de ganska random igenom spelet, men mer där det laddas...

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Badcompany20:

Ntune supportar bara upp till 6000- serien lol...

Nej det var visst 600- serien i motherboards fast den senaste drivrutinen till det klockingsprogrammet kom ut för 2 år sedan.. vette fan om det är att lita på då..

Ehm va ? När kom vi in på moderkort här ? Ntune kan klocka Nvidias GPUer också och är inte begränsad till endast moderkort. Installera det så får du klockningsmöjligheter i Nvidia Control Panelen för grafikkort. Och jag litar på Nvidias tekniker klarar av att skriva en rutin för klockning av Nvidias GPU kretsar.

Vänta med LOL

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Skrivet av Redzo:

Ehm va ? När kom vi in på moderkort här ? Ntune kan klocka Nvidias GPUer också och är inte begränsad till endast moderkort. Installera det så får du klockningsmöjligheter i Nvidia Control Panelen för grafikkort.

Vänta med LOL tills du får en rätt istället.

1. Vi kom aldrig in på morderkort, jag missuppfattade det för att jag trodde att det var grafikkorts serien de menade men icke så relevant. 2. Än en gång, jag nämnde aldrig något om morderkort utan det enda jag menade var att jag blandade ihop morderkortsserien med grafikkortsserien, inte heller jätte relevant.
3. Ska jag bli serverad en rätt och då säga "LOL"? Ytterst begåvat..
4. Jättebra, ska testas.. fast som sagt så var drivisarna 2 år gamla fast det ska funka?

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk

Trots att jag blev dåligt bemött i en annan av dina trådar väljer jag att hjälpa dig, här kan du se en artikel på svenska som är up to date om att flasha ett grafikkort:
http://www.techsweden.org/artikel/zBsh-guide-flash-nvidia-och...

/S

Edit tror att du behöver flasha bägge dina kort

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saandberg:

Trots att jag blev dåligt bemött i en annan av dina trådar väljer jag att hjälpa dig, här kan du se en artikel på svenska som är up to date om att flasha ett grafikkort:
http://www.techsweden.org/artikel/zBsh-guide-flash-nvidia-och...

/S

Edit tror att du behöver flasha bägge dina kort

Tjao! Badcompany is back! gött

Permalänk
Skrivet av badcompany21:

Tjao! Badcompany is back! gött

Blev inte du avstängd igår på ditt första konto?

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av badcompany21:

Tjao! Badcompany is back! gött

Har tagit och anmält dig badcompany, ditt beteende & attityd hör verkligen inte hemma på Swec =S

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2