Evga GeForce GTX 480 SuperClocked Förväntat Leveransdatum april 23 På Komplett?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
göteborg
Registrerad
Mar 2010

Evga GeForce GTX 480 SuperClocked Förväntat Leveransdatum april 23 På Komplett?

hej jag hade förbeställt ett gtx 480 stock från komplett runt 1 dag efter att det släpptes kommer inte riktigt ihåg när exakt

för några dagar sedan så såg jag att dem lagt in ett superclocked på sidan och bytt leverans datum från maj 1 till juni 1 på både superclocked och stock

så jag skickade ett mail till support att jag ville byta från stock till superclocked eftersom dem levereras samtidigt

nu idag så tittar jag i min order på mitt konto och ser detta

(tog bort artikel numret för säkerhets skull)

EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, "Superclocked", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 725MHz

* 1 Antal beställt till lager (bekräftat) - Förväntat leveransdatum 2010-04-23

om detta är sant så blir jag överlycklig har använt en pentium 4 dator sedan oktober och i så fall har runt 3 dagar kvar tills jag får kortet

så vad hände med juni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2003

jag tror du får vänta minst 1 månad till samt att du är ruskigt sugen på ett nvidia kort.
köpt ett ati och få det inom 2 dagar...

Define R4 | Asus Sabertooth z87 | 3570K ~ 4.2Ghz | EVGA 980 SC ACX 2.0 | Corsair Vengeance 4x4GB 1600MHz | Be Quiet: Pure Rock | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
göteborg
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av 20kr:

jag tror du får vänta minst 1 månad till samt att du är ruskigt sugen på ett nvidia kort.
köpt ett ati och få det inom 2 dagar...

vad betyder detta då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

Att dom har bekräftat att dom får X antal kort och att en är reserverad för dig...duh

Der Steppenwolf

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
göteborg
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Redzo:

Att dom har bekräftat att dom får X antal kort och att en är reserverad för dig...duh

så det kan vara möjligt att jag får kortet innan maj?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Infront of Zbrush
Registrerad
Aug 2003

Varför frågar du inte Komplett istället?

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

Hur kommer korten in i landet till komplett? Om det är med fly så kan ju vulkanutbrottet påverka.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Zeuxlarsson:

Hur kommer korten in i landet till komplett? Om det är med fly så kan ju vulkanutbrottet påverka.

Den fråga lämpar sig faktiskt bäst för kompletts anställda. Men jag tvivlar att dom flyger sina komponenter utan det ät nog båt som gäller om du vill att vi ska gissa vilt här.

Der Steppenwolf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Sep 2009

Tror knappast man kör flyg, fylla en container/trailer är så mycket mer prisvärt.

Ser fram emot ett Fermi-galleri till helgen!

Asus MVF ThunderFX | 2500K @ 4.8GHz w/ NH-D14 | G.Skill Ripjaws X @ 2133MHz | Asus GTX 1070 DCII | Samsung 850 Pro 256GB | RM1000X | Samsung S27B970D | Varmilo VA88M Gateron Blacks w/ Dyesub Thick PBT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jobbigt nära dansken
Registrerad
Maj 2007

Det ser ju faktiskt ut som att du kanske kommer få ditt kort rätt så snart. Men snälla, om du inte får kortet, börja inte hålla på som snubben i denna tråden gjorde...

i7 6700k, 1080, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ar i landslaget
Registrerad
Jul 2005

Ja, du får det nog tidigt, grattis!

Skrivet av zzcool500:

http://img138.imageshack.us/img138/5996/komplett.png

Varför dölja artikelnumret? Det kan vi ju själva hitta på komplett's hemsida om vi vill?

# Artikelnr: 595080

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=595080

Dator: Intel i7 3770K @ 3,9 GHz | Asus P8Z77-V Deluxe | Corsair H80i | Gainward GTX 1080 "GLH" OC @ 2101 MHz/11,45 GHz (max boost/mem) 8GB | Corsair Vengeance 32GB 1600 MHz RAM | Corsair AX750 | Corsair Neutron 240GB SSD + XTB lagring | Xonar Essence STX | Skärmar: Asus ROG Swift PG279Q 27" 144 Hz, 1440p, IPS + Dell 27" U2711 1440p, IPS
Foto: Canon EOS 60D, Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro, Canon SpeedLite 430EX II ||| "Be Humbleholic™, ENJOY life and live it like YOU want!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007

5295:-

Trädvy Permalänk
Komplett.se
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av zzcool500:

hej jag hade förbeställt ett gtx 480 stock från komplett runt 1 dag efter att det släpptes kommer inte riktigt ihåg när exakt

för några dagar sedan så såg jag att dem lagt in ett superclocked på sidan och bytt leverans datum från maj 1 till juni 1 på både superclocked och stock

så jag skickade ett mail till support att jag ville byta från stock till superclocked eftersom dem levereras samtidigt

nu idag så tittar jag i min order på mitt konto och ser detta

http://img138.imageshack.us/img138/5996/komplett.png

EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, "Superclocked", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 725MHz

om detta är sant så blir jag överlycklig har använt en pentium 4 dator sedan oktober och i så fall har runt 3 dagar kvar tills jag får kortet

så vad hände med juni?

Hej.

Det datum som står där är absolut felaktigt när det gäller artikel: 590843. Jag har tittat på din order och försökt att duplicera det datum du fick fram men utan framgång.

Hur som helst så är leveranstiderna för GTX 4XX-serien oklara då tillgången är starkt begränsad. Korten i fråga flygs in från Kina men för tillfället står flygfrakten stilla på grund av askan efter vulkanutbrottet. Vi försöker hålla vår webb uppdaterad med så precis information som möjligt men just för GTX 4XX-serien så är det problematiskt på grund av rådande omständigheter.

Vi tackar för Ert tålamod och hoppas att flygen snart kan gå som normalt och att korten kommer till oss inom kort.

mvh // Erik J

Frågor som rör enskild order? Maila oss på kundservice@komplett.se eller ring 031 - 710 20 00 (måndag - fredag 09-18 eller chatta med oss (måndag - fredag 09-18, lördag - söndag 12-16).

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
göteborg
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Komplett:

Hej.

Det datum som står där är absolut felaktigt när det gäller artikel: 590843. Jag har tittat på din order och försökt att duplicera det datum du fick fram men utan framgång.

Hur som helst så är leveranstiderna för GTX 4XX-serien oklara då tillgången är starkt begränsad. Korten i fråga flygs in från Kina men för tillfället står flygfrakten stilla på grund av askan efter vulkanutbrottet. Vi försöker hålla vår webb uppdaterad med så precis information som möjligt men just för GTX 4XX-serien så är det problematiskt på grund av rådande omständigheter.

Vi tackar för Ert tålamod och hoppas att flygen snart kan gå som normalt och att korten kommer till oss inom kort.

mvh // Erik J

så det kanske blir tidigare än juni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Det kommer när det kommer. Komplett kan inte göra något som skulle kunna få nvidia att påskynda produktionen. Folk som vet vad de pratar om har sagt under en lång tid att Fermi inte kommer att finnas i särskilt stor utstreckning före sommaren. Vill du ha ett kort nu så köp AMD eller något annat kort från nvidia. Annars är det bara att vänta.

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Trädvy Permalänk
Komplett.se
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av zzcool500:

så det kanske blir tidigare än juni?

Det är oklart så vi kan inte ge några garantier för det.

mvh // Erik J

Frågor som rör enskild order? Maila oss på kundservice@komplett.se eller ring 031 - 710 20 00 (måndag - fredag 09-18 eller chatta med oss (måndag - fredag 09-18, lördag - söndag 12-16).