Asus Eee Keybord slutligen på väg

Permalänk
Melding Plague

Asus Eee Keybord slutligen på väg

Efter en inledningsvis osäker framtid och åtskilliga lanseringar är det slutligen dags för Asus tangentbordsdator att äntra marknaden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det blir grymt spännande att läsa reviews om denna. Det är ett kul koncept som återigen bevisar att asus är de stora inventörerna

Permalänk
Medlem

Snygg finish, ser lite lyxig ut på bilden.

Undrar vad man ska ha den till bara, 7000kr är mycket pengar för en sån pryl.

Permalänk
Medlem

Kul grej och visst förstår jag att det kanske kostar en del att fixa ihop allt det där men 7000kr är imo verkligen för mycket för något som inte ens är användbart.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Släng in mobiltelefonsfunktionalitet och Android så har man en större modell av HTC Desire.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Känns lite jobbigt att skärmen är på höger sidan tycker jag

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

om man vill ha den trådlöst ex sitta i soffan och skriva kommer det då finnas nån trådlös dongel för anslutning av bild/ljud. Att ha 3 meter kabel liggandes på golvet är väll inte optimalt

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Ser JÄVLIGT nice ut!

Dock ska man se upp med att inte slå näven i tagentbordet om man spelar något

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jävligt snygg och smidig, kan nog passa riktigt fint framför TVn.

Permalänk
Medlem

Kul men inte 7000 kr kul.

Permalänk
Skrivet av Fredrik4870:

Känns lite jobbigt att skärmen är på höger sidan tycker jag

Precis min tanke!

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk

fail i nuvarande utförande
men i framtiden då alt är stort!
meh tror att ipaden nog är mer använda vänlig
det säger inte lite..jag är rabiat äpple hatare!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk

Herregud vilket jävla pris.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

nice men, vad ska jag ha den till? xD kolla på film på så liten skärm? nej tack xD tar jag nog min laptop istället

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik4870:

Känns lite jobbigt att skärmen är på höger sidan tycker jag

Tror man ska kunna använda skärmen som en pekplatta att styra musen med också, likt en bärbars mus.

Sen är det ju inte meningen att man ska kolla på HD-film på tangentbordets skärm retards;) Man kopplar den ju till tvn via trådlös hdmi vad jag läst, så man kan sitta i soffan med tangentbordet. Tror detta blir en cool pryl

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Tror man ska kunna använda skärmen som en pekplatta att styra musen med också, likt en bärbars mus.

Sen är det ju inte meningen att man ska kolla på HD-film på tangentbordets skärm retards;) Man kopplar den ju till tvn via trådlös hdmi vad jag läst, så man kan sitta i soffan med tangentbordet. Tror detta blir en cool pryl

För en cool pryl som känns "halvklar" och med väldigt strikt användningsområde- måste du blivit tappad bra hårt som liten för att betala den absurda summan på 7000 kr.

Permalänk
Medlem

Redan på 80-talet hade jag en dator integrerad i tangentbordet (men man fick använda TV som skärm).
Den hette Commodore 64.

Men jag skulle hellre köpa en vanlig bärbar dator för dessa pengarna.

Permalänk
Skrivet av Devrer:

Sen är det ju inte meningen att man ska kolla på HD-film på tangentbordets skärm retards;) Man kopplar den ju till tvn via trådlös hdmi vad jag läst, så man kan sitta i soffan med tangentbordet. Tror detta blir en cool pryl

Nu är jag lite stressas så jag har inte tid att googla upp infon själv just nu.. Men menar du att den klarar av att mata ut full HD material via trådlös hdmi? I så fall är jag lite imponerad.. men inte 7000kr impad riktigt O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Redan på 80-talet hade jag en dator integrerad i tangentbordet (men man fick använda TV som skärm).
Den hette Commodore 64.

Men jag skulle hellre köpa en vanlig bärbar dator för dessa pengarna.

Själv hade man en Amiga 1200 som funkade på samma sätt, där datorn var inbyggd i själva tangentbordet. Tyckte redan då att det var ett smart koncept och har alltid undrat varför ingen snappade upp på den idén?

Permalänk
Medlem

Den där prylen känns lika användbar som Apples Ipad, den minimala skärmen kunde iaf. ha suttit i mitten och priset är absurt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av myslex:

För en cool pryl som känns "halvklar" och med väldigt strikt användningsområde- måste du blivit tappad bra hårt som liten för att betala den absurda summan på 7000 kr.

Jag har inte sagt att den är värd 7000kr?...
Spelar väl ingen roll om den är dyr, den är fortfarande cool.

Antar att du inte tycker Lamborghini eller Koenigsegg är "coola" heller, eftersom de är dyra?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Avstängd

""kul pryl" bredvid den vanliga arbetsstationen, som bland annat kan användas för att alltid vara uppkopplad på IM-nätverk eller för att hålla koll på e-posten."
Har aldrig sett en arbetsstation som inte klarar av att hålla koll på epost. Rätt roligt motivering för försäljning. "Köp en dator till för att vara inloggad på IM"
Ehm...nej tack.
Dessutom är produkten hopplöst försenad och dess funktionalitet är totalt värdelös om man jämför med kommande läsplattor. Dessa klarar av allt som den här gör och har en skärm som faktiskt går att använda. Kommer floppa totalt.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av St Anger:

Själv hade man en Amiga 1200 som funkade på samma sätt, där datorn var inbyggd i själva tangentbordet. Tyckte redan då att det var ett smart koncept och har alltid undrat varför ingen snappade upp på den idén?

För att tangentbord oftast har kortare livstid än datorer?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av myslex:

.. måste du blivit tappad bra hårt som liten för att betala den absurda summan på 7000 kr.

Kan inte alla bara inse att alla inte har lika mycket pengar, och att alla inte tjänar lika mycket och prioriterar olika?! Så man måste ha blivit tappad som liten för att betala 7000:- för en produkt säger du? Tänk innan du skriver..

Alla prioriterar inte som du, alla ser inte 7000:- som 7000:-, uppenbarligen. Att det här ämnet alltid ska komma upp så fort det släpps något som vissa inte har råd med..

PS. Jag kommer aldrig köpa detta tangentbord, tro mig. Finns mycket annat som JAG prioriterar högre, men det kanske inte alla gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Jag har inte sagt att den är värd 7000kr?...
Spelar väl ingen roll om den är dyr, den är fortfarande cool.

Antar att du inte tycker Lamborghini eller Koenigsegg är "coola" heller, eftersom de är dyra?

Ledsen blev fel där, skulle ha skrivit "man" istället för "du", var inte menat att det skulle vara riktat mot just dig, utan de som faktiskt betalar fört

Skrivet av anon129264:

Så man måste ha blivit tappad som liten för att betala 7000:- för en produkt säger du?

För den här produkten, ja.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av myslex:

Ledsen blev fel där, skulle ha skrivit "man" istället för "du", var inte menat att det skulle vara riktat mot just dig, utan de som faktiskt betalar fört

För den här produkten, ja.

Dummaste jag har hört. Som jag sa tidigare så prioriterar alla inte som du. Bara för att du inte har pengarna eller vill lägga dem på något annat betyder det inte att det är en onödig produkt.

Permalänk

Hade den varit vit med ett äpple på så hade ingen klagat på priset.
Nu kan iaf ingen säga att dom inte tittar ner på tangentbordet när dom skriver;)

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem

Dra priset på hälften och de kan få några sålda...

Jag gillar konceptet och utformningen men priset är inget bra. Är det det trådlösa hdmi som fått priset att explodera? De borde i så fall väntat med produkten tills det är mycket billigare.

kläm in en lågprofil laptop hårdvara i tangentbord... Borde inte bli dyrare än en laptop en sådan här sak. Borde vara billigare! (ingen stor skärm)
För ett pris på 7000kr räknar man på att datorn har riktig processor, inte en billig seg Atom. Batteritiden är ju inte heller vidare, endast 4 timmar?

Blev en miss med priset mot vad man får men om man ser bort på priset så verkar den helt ok som en ny "tingest" i denna slags kategori av hårdvara.

Kan tänka mig en sådan här sak som ett allternativ till en vanlig laptop eller surfplatta som Ipad.
Ta med dig datorn som en vanlig laptop vart du vill, Om ingen skärm finns illgänlig används den lila skärmen men om man har skärm tillgänglig så kopplar man ju självklart in den.

Blir lite smidigare eventuellt jämfört mot en laptop med dockningsstation kan man tänka sig om man inte är alltid vid behov att sitta med en större skärm när man rör på sig vart man behöver datorn.

Produkten har en nisch.
Men största är nog att sitta på bordet i vardagsrummet till htpc:n. Eventuellt inte som själva htpc:n men som tangentbord och kontroller och lite smått och gott man kan göra med den lila touch skärmen. Men priset är som sagt helt fel och för högt. Batteritiden också måste nästan fördubblas om man inte vill ha den alltid inkopplad vid bordet i vardagsrummet.
De har ju riktat in den som en eventuell htpc dator men tror de missade lite med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

För att tangentbord oftast har kortare livstid än datorer?

Jag vet inte exakt hur gammal min 1200, eftersom jag köpte den begagnad, men den är ca15+ år vid det här laget och funkar fortfarande.

Permalänk
Skrivet av anon129264:

Dummaste jag har hört. Som jag sa tidigare så prioriterar alla inte som du. Bara för att du inte har pengarna eller vill lägga dem på något annat betyder det inte att det är en onödig produkt.

Just det! En del personer kommer definitivt att gilla den här produkten.
En del personer gillar också "pickled pork lips".

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.