Fractal Design släpper budgetorienterade Integra

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design släpper budgetorienterade Integra

Svenska Fractal Design får tillökning med två nätdelar i den nya serien Integra – särskilt utvecklade för användare på budget.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Verkar som ett helt klart prisvärt alternativ.

Permalänk
Medlem

Låter som ett bra och prisvärt alternativ! Riktigt snygga var dom också.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Låter väl prisvärt men tror jag håller mig till Corsair - har aldrig misslyckats för mig

Permalänk
Medlem

blir nog 500w till billigare byggen i framtiden

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Sweclockers TESTA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Sweclockers TESTA!

Håller med!
Sweclockers får ta över 80plus på EU-standarden.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Hedersmedlem

Inte full range? Då kör den väl bara passiv PFC. Inte för att det spelar någon roll för slutanvändaren men ändå.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett väldigt trevlig budgetalternativ, framförallt för 500 watt.
Vid 400 watt känns fortfarande FSP 400-60APN som ett bättre och billigare alternativ, om det inte är viktigt med färgen.
Men, det vill jag ju väldigt gärna se tester på.

Permalänk
Medlem

Låter faktiskt riktigt bra!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Donan Fear:

Inte full range? Då kör den väl bara passiv PFC. Inte för att det spelar någon roll för slutanvändaren men ändå.

Den har aktiv PFC ändå. Ej fullrange för att hålla nere priset skulle jag tro.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser riktigt strålande ut, dessutom att 500w har 2 pci-e verkar najs, riktigt bra för de som inte uppgradera, med fler grafikkort, men vill ändå ha ett power grafikkort. Men för säkerhets skull bör de ta i alla fall 650w om de vill köra på ett 480gtx.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Kan vara riktigt bra, men skulle inte köpa utan att se några tester först på nätet först. Swec, step up och testa!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Vill se tester på Swec!

Permalänk
Medlem

Kommer att inhandlas till budgetbyggen direkt!
Har reserverat mig för köp lite ända sen Fractal Design skrev att de skulle släppa en budgetserie nätdelar...

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

Frågan är hur det står sig mot 50-lappen billigare fsp 400w. Annars kan det mycket väl vara att bra köp till en budget burk.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fook:

Den har aktiv PFC ändå. Ej fullrange för att hålla nere priset skulle jag tro.

Jag hade fått för mig att full range får man "på köpet" när man kör aktiv PFC, men jag kan ju ha fel. Får öppna en och kolla!

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Frågan är hur det står sig mot 50-lappen billigare fsp 400w. Annars kan det mycket väl vara att bra köp till en budget burk.

Yate Loon-fläkt = jäkligt bra, och förmodligen har de rätt vettig fläktstyrning också som i Tesla-aggen. Tror det kan stå sig rätt bra, men det får vi väl se i andra delen av nätaggstestet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Yate Loon-fläkt = jäkligt bra, och förmodligen har de rätt vettig fläktstyrning också som i Tesla-aggen. Tror det kan stå sig rätt bra, men det får vi väl se i andra delen av nätaggstestet

fsp 400w har också en yate loon-fläkt och är dessutom 80-plus certifierad. luktar ace över det här.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

fsp 400w har också en yate loon-fläkt och är dessutom 80-plus certifierad. luktar ace över det här.

Varför skulle det bli ACE? Det är ju sämst av de sämsta. Jag tror och hoppas och tror att detta blir ännu ett bra alternativ till HTPC och budget datorer.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Frågan är hur det står sig mot 50-lappen billigare fsp 400w. Annars kan det mycket väl vara att bra köp till en budget burk.

Antagligen exakt eller väldigt likt FSP's egna "Nätaggregatens OEM-tillverkare är välkända Fortron Source Power (FSP)"

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk

Inte för att jag har något emot FSP, men alla verkar tycka att det är = skit bra för lite pengar.
Kolla denna testen.

http://www.idg.se/2.1085/1.166727

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonnyRocker:

Inte för att jag har något emot FSP, men alla verkar tycka att det är = skit bra för lite pengar.
Kolla denna testen.

http://www.idg.se/2.1085/1.166727

Ja, näe deras 350Wnätagg är inge att hänga i granen. Visste jag sedan innan. Det är dock en del skillnad på detta och deras 400W som säljs överallt i sverige. 80+ gäller exempelvis för FSPs 400W men inte för deras 350W som fanns med i testet. Inte så konstigt att detta presterar sämre utan högst väntat.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Ja, näe deras 350Wnätagg är inge att hänga i granen. Visste jag sedan innan. Det är dock en del skillnad på detta och deras 400W som säljs överallt i sverige. 80+ gäller exempelvis för FSPs 400W men inte för deras 350W som fanns med i testet. Inte så konstigt att detta presterar sämre utan högst väntat.

Vet någon om det finns test på deras 400watts agg.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

fsp 400w har också en yate loon-fläkt och är dessutom 80-plus certifierad. luktar ace över det här.

Du borde nog uppsöka läkare, eller ta kontakt med psykiatrin. Inbillade dofter är ett symptom på bland annat schizofreni eller hjärnskador.

EDIT: Jag tycker förövrigt det är en utmärkt idé att skippa stöd för ~115 volt för att kapa kostnader på ett budget-agg.

Permalänk
Avstängd

Kunde det inte vara lite billigare då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av facedark:

Kunde det inte vara lite billigare då?

Det är ju inget exakt pris Sweclockers satt ut, det kan bli billigare men även dyrare också, vi får se.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Det är ju inget exakt pris Sweclockers satt ut, det kan bli billigare men även dyrare också, vi får se.

Nätagget finns i lager hos flera butiker, priset är det som Sweclockers sagt.
Kanske förändras framöver, men jag tror inte det kommer ändras markant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonnyRocker:

Inte för att jag har något emot FSP, men alla verkar tycka att det är = skit bra för lite pengar.
Kolla denna testen.

http://www.idg.se/2.1085/1.166727

Det där är ju inte mycket till test... dom jämför ett FSP för ~250-300kr mot modeller som kostar 3-5gånger så mycket, har man en surfdator och inte extremt kräsen vad gäller ljudnivå så är FSP det bästa alternativet (tills nu förmodligen) med Rabous, Xion, Ace å allt vad skitaggen heter som "levererar" 500-600w för samma pengar. Dessutom har FSP en 400w 80+ bronz ute nu för små pengar (300-350kr exkl frakt) vilket bör tilltala en massa som vill ha något bra för liten peng.

Permalänk
Skrivet av fesen:

Det där är ju inte mycket till test... dom jämför ett FSP för ~250-300kr mot modeller som kostar 3-5gånger så mycket, har man en surfdator och inte extremt kräsen vad gäller ljudnivå så är FSP det bästa alternativet (tills nu förmodligen) med Rabous, Xion, Ace å allt vad skitaggen heter som "levererar" 500-600w för samma pengar. Dessutom har FSP en 400w 80+ bronz ute nu för små pengar (300-350kr exkl frakt) vilket bör tilltala en massa som vill ha något bra för liten peng.

Ja precis, det är ju det agget som är intressant.
Jag undrar då om det är någon som har sett nån test
på det, och kan lägga upp en länk till testet.

.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet