Använda GTS250 kort för enbart CUDA

Permalänk
Medlem

Använda GTS250 kort för enbart CUDA

En lite fråga som jag inte lyckats hitta något bra svar på:

Jag ska precis bygga ny dator och tänkte börja med ett GTS 250 kort eftersom jag inte spelar så mycket och mest kommer att använda datorn till Photoshop och videoredigering. Jag tänkte skaffa ett nyare grafikkort senare i år när tillgången på gtx470/480 blir lite bättre (kanske även priset). Kan jag då flytta detta kort (gts250) till nästa PCI-E slot för att bara utnyttja CUDA och låta det nya kortet ta hand om grafiken + CUDA?

Alltså jag ska inte köra korten i SLI eftersom vad jag förstått inte detta funkar med CUDA så bra. I min "teori" borde detta göra att jag får dedikerat beräkningskort likt nVidia Tesla korten, eller är jag helt ute och cyklar?

OBS:tacksam att slippa förslag om ATI kort då dessa inte stödjer CUDA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bacardi_avt:

En lite fråga som jag inte lyckats hitta något bra svar på:

Jag ska precis bygga ny dator och tänkte börja med ett GTS 250 kort eftersom jag inte spelar så mycket och mest kommer att använda datorn till Photoshop och videoredigering. Jag tänkte skaffa ett nyare grafikkort senare i år när tillgången på gtx470/480 blir lite bättre (kanske även priset). Kan jag då flytta detta kort (gts250) till nästa PCI-E slot för att bara utnyttja CUDA och låta det nya kortet ta hand om grafiken + CUDA?

Alltså jag ska inte köra korten i SLI eftersom vad jag förstått inte detta funkar med CUDA så bra. I min "teori" borde detta göra att jag får dedikerat beräkningskort likt nVidia Tesla korten, eller är jag helt ute och cyklar?

OBS:tacksam att slippa förslag om ATI kort då dessa inte stödjer CUDA.

jag har asus 250GTS dark knight. men vad jag frågar dej nu ist då, vad är CUBA ? xD

Visa signatur

Cpu: I5 750@ 3.3Ghz | Mobo: Gigabyte P55A-UD3 | Ram: 2x2Gig A-Data 1600Mhz gaming | Graffe: Asus 250Gts DK | Nätdel: Corsair HX650W

Permalänk
Skrivet av bacardi_avt:

Kan jag då flytta detta kort (gts250) till nästa PCI-E slot för att bara utnyttja CUDA och låta det nya kortet ta hand om grafiken + CUDA?

Ja det kan du.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammi90:

jag har asus 250GTS dark knight. men vad jag frågar dej nu ist då, vad är CUBA ? xD

Kolla på http://www.nvidia.co.uk/object/cuda_home_new_uk.html