Fläktkontroll till 5970?

Permalänk
Medlem

Fläktkontroll till 5970?

Är det bara jag eller finns det ingen fläktkontroll till 5970?

Har provat alla olika program jag kan hitta men det går inte att ändra fläkthastighet i något av dem. Fläkten verkar ju inte ändra hastighet själv heller så skulle vara bra med en fläktkontroll.
Är detta ett problem med bara XFX kort eller har fler märken samma problem?

//Taraz

Permalänk
Avstängd

Tja mannen... köpte XFX HD5970 BE gjorde jag och XFX har visst tagit bort fläktkontrollern! inte vet jag varför...

Men jag fick flasha mitt kort med en annan XFX bios och nu har jag så jag kan ändra på fläkten..

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=318141

scrolla ner så kommer du till 3 olika bioser

Här är en guide hur du flashar med...

http://www.techsweden.org/artikel/zBsh-guide-flash-nvidia-och...

XFX börjar gå mej på nerverna faktiskt.. först tar dom bort voltage control på HD5870 korten.. sen tar dom bort fläktstyrningen? var är nästa idioti grejj som dom får för sej att göra med kortena..

Permalänk
Medlem

Okejj jag får väl försöka fixa det då.

Tack för ett snabbt svar

//Taraz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av biffen_OC:

XFX börjar gå mej på nerverna faktiskt.. först tar dom bort voltage control på HD5870 korten.. sen tar dom bort fläktstyrningen? var är nästa idioti grejj som dom får för sej att göra med kortena..

Hörde att XFX ska ändra fläktens rotationsriktning så att kortet drar in luften istället för att blåsa ur. Dvs. det kommer bli varmt i lådan! Kommer fr.o.m nästa uppdatering.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag såg i guiden att man ska ha ett USB-minne och formatera det och hålla på.

Vad exakt händer med USB-minnet när man gör som det står på guiden? Det blir väll inte oanvändbart för vanliga endamål efter hoppas jag

Sry för att jag är noobish

//Taraz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Taraz:

Jag såg i guiden att man ska ha ett USB-minne och formatera det och hålla på.

Vad exakt händer med USB-minnet när man gör som det står på guiden? Det blir väll inte oanvändbart för vanliga endamål efter hoppas jag

Sry för att jag är noobish

//Taraz

Det enda är att man kopierar lite extra filer för att datorn ska fatta att det är en startdisk. Bara formatera minnet när du är klar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Låter bra det för det är inte mitt minne

Permalänk
Medlem

Fick ett litet problem här dock.

Varför kan jag inte göra minnet till en DOS startup disk? :S

//Taraz