Geforce eller ATI t ex 48XX, 57XX, 58XX???

Permalänk
Medlem

Geforce eller ATI t ex 48XX, 57XX, 58XX???

Jag vill gärna ha bra prestanda men till ett vettigt pris. Använder den "nya" inteldatorn till Illustrator, Photoshop, Premiere och har ännu inte använt den till spel men kan tänka mig detta i mindre omfattning.
Vilken typ av Grafikkort skall jag optimalt söka efter. Vad tycker ni angående behov och prestanda
Är ny på forumet så ni får ursäkta kanske lite barnsliga frågor

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av tepselin:

Jag vill gärna ha bra prestanda men till ett vettigt pris. Använder den "nya" inteldatorn till Illustrator, Photoshop, Premiere och har ännu inte använt den till spel men kan tänka mig detta i mindre omfattning.
Vilken typ av Grafikkort skall jag optimalt söka efter. Vad tycker ni angående behov och prestanda
Är ny på forumet så ni får ursäkta kanske lite barnsliga frågor

Tack på förhand

Barnsligt och barnsligt, men det är svårt att ett bra svar till en så vag fråga. Det jag kan säga är att om du inte ska spela, behöver du inte 58-serien. Jag skulle rekommendera at:is 5770, 4870 eller nvidia:s gt240/gt250. Ati-korten är bättre, men nvidian:s drivrutiner är något bättre på 2/3drendering. Jag sitter på ett ati4850 och klarar mig jättebra, mest på grund av att jag inte hinner spela längre:P

Det hade varit lättare att få en prisklass att arbeta utifrån, men korten jag nämnt klarar 2d-rendering fin-fint.