Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Ska dricka öl i någon park här i Uppsala, hakar på lite folk från jobbet så jag har inte riktigt koll på vad som händer. Vore ju fint om man kunde grillat något kanske. Någon som har koll på hur det ser ut med att dricka i parkerna under valborg, mycket poliser som går och bråkar eller? Första gången jag firar valborg i Uppsala.

Så länge du sköter dig så brukar inte polisen bry sig. Det är mina erfarenheter av stadsparken/slottsbacken. För mycket folk för att polisen ska kunna göra något åt alla så dom plockar dom som uppför sig som svin.
Valborg i Uppsala brukar gå till så här (för mig i alla fall)
1. Champagne och jordgubbar till frukost
2. Forsränning (Börjar klockan 10.00)
3a. Fika och dricka några pilsner med vänner och bekanta i stadsparken/slottsbacken
3b. Gå på champagne galloppen på nationerna
4. Gå hem och vila en stund inför grillningen
5. Grilla och äta
6. Krog eller fest
Och ja just ja! Undvik att urinera i buskarna i stadsparken, polisen brukar stå där och plocka folk. 300kr i böter är bra trist! (Eller är det 500?)

Edit: I år blir det nog lungt för min del också. Har ett ex-jobb att skriva på

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

Blir nog lugnt Känner jag för att festa kan jag göra det vilken annan helg om året som helst känner verkligen inget 'speciellt' med valborg

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Blir grillning och dricka öl med gamla polare hemma.

Permalänk

Ta't lugnt och supa eller härja och supa. Får se.

Permalänk
Medlem

Är bjuden på herrfest.. Blir ett antal män som DJ-battlar, slåss, sprider HIV, diskuterar kvantfysik och dricker mesk utspätt med fernet. Satsar på att på vägen hem pissa i en buske i parken för att därefter däcka i samma buske och få åka till fyllecellen (är så förbannat långt att gå hem till mig). Alternativet är att slå en polis, men det brukar gå sådär...

Alltid spännande med Valborg!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Upptäckte i dag att det är valborg i morgon. Så stor koll hade jag. Men med en tvåmånadersbebis blir man rätt begränsad vad gäller festande. Föredrar dock "mysiga hemmakvällar" framför det mesta. Ränna runt berusad bland buskar gjorde man vid moppeåldern.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Jag ska jobba 19-05 på McDonalds, så får ju träffa en massa folk som är ute och har kul iaf. (Finns ingen plats för en smilie här) Usch!

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Medlem

På grund av en, i sista stund, influgen influensa blir det till att fly ut till päronens land. Det var den Valborgsmässoaftonen i Uppsala det...

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Ska vara med flickvännen, käka gott med några kompisar. Kanske se på någon film.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk

Äh, en dag i mängden. Spenderar hellre min tid åt något kreativt med mina projekt. Kanske festar till det med en skål godis eller nått

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Grillning i storstaden vingåker. Blir kanske lite tamt, men trevligt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Keeper of the Bamse

Sitta och hålla koll så att Ambulanspersonals journalsystem fungerar som det ska. Kan bli rätt mycket belastning dessa supardagar. Ge fan i att åka in till akuten ikväll alla Stockholmare, ta det lugnt

Har köpt två öl jag ska sippa på ikväll

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Grillning och fest. Nu regnar det dock, fan vad tråkigt..

Permalänk
Medlem

Så ja! Nu mot uppsala. Ha det så kul ikväll och ta det lugnt

MVH

Permalänk
Musikälskare

Jävla piss väder... Får se vad vi hittar på ^^ men öl ska de drickas!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Börjar det inte klarna upp snart? Vill ju åka bräda ikväll till "feZzten"..
1h 10m till att jobbet är slut och man har genomlidit en hel jobbdag bakfull som ett as :/
Så blir det att dricka whiskey! woho!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Själv ska man visas upp på postkodmiljonären på tv4 idag så blir att kolla på det, synd att det är samma dag som valborg men ibland får man prioritera

Permalänk

Vädret känns inte så kasst ändå, nu gäller det bara för mig att koordinera alla olika grupper av människor till grillningen sedan. Förstår inte varför det alltid är jag som gör sådant, det är inte hos mig vi ska vara ändå. =/

Sedan finns det ju roliga sociala minor, ur en av grupperna finns en tjej som min polare hånglat med på fyllan (när han var tillsammans med sin tjej), eftersom polaren och hans flickvän kommer i kväll får jag tydligen inte bjuda dit denna tjejen osv...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Blir att dra hem till en polare och dricka lite gott, sen får vi se vart det bär av

Permalänk

Tänkte dra ner till Göteborg, men det sket sig. Jag satt uppe för länge och fick skjuta fram min tvättid, så jag inte var klar före nu.
Så det blir att gå ut i denna "byhålla" istället och planen är att försöka prata med någon människa här istället, jag får se hur det går.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

I går så tänkte jag att nää, i år skiter jag tamigfan i det här med valborg. Jag stannar hemma och ser en bra film istället så kan idioterna springa runt på stan, vara fulla och bete sig som djur.

Sen slutade jag jobba för dagen och rätt vad det var så stod jag i kassan på systemet med en flaska vodka i ena handen och en näve full med drömmar.

Så vad jag ska göra? Supa

Permalänk
Hedersmedlem

Ska nog bojkotta Valborg i år och vara hemma med bruden. Har redan börjat...

Valborg är amatörernas afton.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Skrivet av Rich:

Ska nog bojkotta Valborg i år och vara hemma med bruden. Har redan börjat...

Valborg är amatörernas afton.

Jag tycker ändå att både nyår och midsommar är värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Ska nog bojkotta Valborg i år och vara hemma med bruden. Har redan börjat...

Valborg är amatörernas afton.

toffelvarning *host*

Permalänk
Medlem

Här i norge är valborgs ingen grej, och jobbar imorgon så blir inget för mig.
utan tänker rent av gå och lägga mig typ nu.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Avstängd

Hur många är som jag o helt enkelt inte pallar att festa just nu utan föredrar att softa vid datan, se en film, spela lite o (i mitt fall) gå ut till garaget o skruva lite?

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av apspektakel:

Jag tycker ändå att både nyår och midsommar är värre.

Mja kanske. Är väl mest fjortisar som springer runt med sin folköl i ena handen på Valborg...

Skrivet av mrc:

toffelvarning *host*

Ehrm. *vissel*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Ska ta det lugnt ik, ska köra till Stockholm tur/retur imorn! ca 80 mil sammanlagt!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av Zapust:

Hur många är som jag o helt enkelt inte pallar att festa just nu utan föredrar att softa vid datan, se en film, spela lite o (i mitt fall) gå ut till garaget o skruva lite?

håller med.. om man ändå hade något 'viktigt' att göra vid datorn haha

Visa signatur

I am Extrazz.