Är du laglydig lr händer det att du inte följer lagen till punkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av apspektakel:

Det enda rätta. Frågan är om ens poliserna bryr sig om sådant?

Det gör de inte. Det är inte straffbart att gå mot röd gubbe.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Skrivet av wa:

Många som skriver gå mot röd gubbe. Det är inte ens olagligt längre har jag för mig.
Nån som orkar kolla upp ordentligt?

Enligt vägverket så är det inte längre något straff för att gå emot röd gubbe.

Däremot om du går mot röd gubbe och orsakar en trafikolycka kan du göra dig skyldig till brottet vårdslöshet i trafik. Hitodit

Jag själv gick/halvsprang mot röd gubbe igår kväll och den första bilen som jag mötte var en polisbil som inte brydde sig, detta kunde den i o.f.s. göra av fler anledningar än att det inte är någon böter.

*edit*
Bara för att det inte finns något straff så betyder det inte att det är lagligt och polisen skulle säkerligen kunna stoppa en som begår brottet för en pratstund. Jag tänker t.ex. på om två poliser står på ena sidan och det är halvfullt med trafik och någon springer över mot rödljus emot poliserna.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av jonazz:

Använder du något för att öppna det eller brukar de ha admin?:P

Tror inte det är något man ska gå in på här.

Brukar dock köra en linux live CD första gången iaf.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Kom på fler olagliga saker som jag gjort. Dels att jag har snattat och att jag även har stulit en cykel. Cykeln var visserligen min sedan tidigare och hade stulits men efter ett par veckor hittade jag att en annan använde den så tog tillbaka den

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Jag körde för fort idag. Så jag bröt mot lagen,m förlåt!

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har tagit bort 17 inlägg som bröt mot § 7 i reglerna. Givetvis finns det inte något undantag som säger att man får antyda innehav av piratkopierat material i den här tråden. En del av inläggen jag tog bort innehöll även delar som inte bröt mot reglerna, men på grund av den stora mängden inlägg som behövde tas bort, var det tyvärr inte möjligt för mig att redigera dessa inlägg i stället för att ta bort dem.

Permalänk
Hedersmedlem

Själv strävar jag efter att alltid hålla mig till lagen. Jag går aldrig mot rött ljus, kör inte för fort och piratkopierar inte. Eftersom jag inte kan garantera att jag aldrig någonsin brutit mot lagen, röstade jag dock på alternativet "Inget av dessa alternativ".