Error-testa Grafikkortet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
svalöv
Registrerad
Maj 2010

Error-testa Grafikkortet

Tjena, det är så att när jag spelar så laggar det till va 10 sekund i ca 0.5 sekunder. Detta är mycket störande och undrar ifall det finns nåt program som kan visa ifall det är grafikkortet det är fel på.

Kan det vara ram-minnet som spökar ? gjorde ett memtes86 och kom inte upp några error men har gjort andra där det blivit massvis med fel fast stod inte va det va som gjorde det....

help pls

ASUS RADEON HD4890 1GB GDDR5 PCI-E DVI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av dummle112:

Tjena, det är så att när jag spelar så laggar det till va 10 sekund i ca 0.5 sekunder. Detta är mycket störande och undrar ifall det finns nåt program som kan visa ifall det är grafikkortet det är fel på.

Kan det vara ram-minnet som spökar ? gjorde ett memtes86 och kom inte upp några error men har gjort andra där det blivit massvis med fel fast stod inte va det va som gjorde det....

help pls

Uppdatera drivers. Testa det i annan dator.

CPU: Intel Sandy bridge 2600k @ 4,5 GHz|Kylare: H80 |Mobo: Asus P8Z68 Deluxe |RAM: Corsair Dominator Dhx+ CL 7 1600MHz 8 GB |Grafik: EVGA GTX 580 Classified 3072 MB |OS: Windows 7 Ultimate 64 bit|Chassi: Obsidian 800D|Hårddisk: Corsair Force GT SSD 120 gb system, Samsung spinpoint F3 7200 rpm 1TB| Nättagg: Corsair HX750 rödsvart sleeve

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
08
Registrerad
Feb 2009

Jag hade precis det problemet i BF:BC2 med mitt 4870. Det försvann direkt när jag installerade dom senaste drivrutinerna, så prova det om du inte gjort det.

Stationär: | Stor tung långsam historia |
Ultrabook: | ASUS UX31A |
Mobil: | Samsung Galaxy Note 4 |