13" Bärbar med bra tangenbord, och utomhusbruk?

Permalänk
Medlem

13" Bärbar med bra tangenbord, och utomhusbruk?

Den ska även vara tyst och sval. Prestanda: film samt surf och olika ides. Inget spelande. Pris spelar inte så stor roll men den ska vara prisvärd.

Betoningen är på bra tangentbord / stabil, samt en bra skärm som fungerar när man sitter ute på balkongen med lite sol i ansiktet.

Permalänk
Medlem

thinkpad x301(13") eller x201(12", men nyligen uppdaterad med intel core cpu o ddr3) stabilare datorer går inte hitta och thinkpad tangentborden är legendariska.

Permalänk
Medlem

har kollat och läst mycket om just de, men skärmen till x301 har fått kritik. För mig blir det inte prisvärt när det finns t.ex. thinkpad edge 13" för 8-9k(?) med ett väldigt bra tangenbord. Tanken är att jag ska ha datorn hemma och kanske någon gång ta med den ut, riktiga thinkpads blir overkill då....Men tack för tipset ändå. Några fler förslag??

Permalänk

Hittat något än?

Sitter i samma sits, just i detta ögonblick i bilstolen.

Knepigt när man inte ser skärmen ordentligt.

Jag skriver detta från en av mina Thinkpad´s X61

Är van vid IBM/LENOVO, och vill inte ha något annat än Thinkpad. Kanske för att jag blivit bortskämd med deras kvalité och tillförlitlighet. Hittade denna idag, kan det vara något? LENOVO THINKPAD EDGE AMD 1.6 4GB/320 13.3" W7P RED - Ultraportabel nyhet från Lenovo - Produktinformation Blir lite tveksam när det sitter AMD och inte INTEL i grejorna. Svara gärna på detta när du läst det, för även jag letar efter en bra bärbar att ta med ut i solen.

Ska kanske tillägga att jag vill ha Trackpointen i min nästa dator, den lilla röda spaken som sitter på Thinkpad. Kommer inte överens med pekplattor, så den vill jag helst slippa helt. Kanske en äldre dator? Med pinne, men utan pekplatta. Finns det kanske någon liknande X61, fast med ljusare skärm?

Visa signatur

Win 7 Ultimate--Asus Z97-Pro Wi-Fi AC-i7-4790--Node 605--W700/Peppermint 10