Permalänk
Medlem

Xfx hd 5770

Tja!

jag funtar på att skaffa två XFX 5770 och undrar om ett nätagg som e på 500 W kommer att mäkta med detta lr om jag ska uppgradera till 750 W.

och är det någon som vet hur långt en crossfire bridge är och om det finns i olika längder.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Cosmos 2 - Rampage 4 Extreme med vattenblock på mosfet och sydbrygga. - I7 3930k @ 4.8 GHz vattenkyld på riktigt (ej H100 eller någon annan wanna-be vattenkylning) - T.Skill 32 GB ram @ 2400 MHz
Asus GTX 680 SLI - vattenkylda - Full load ca: 17-22 Db, lägre vid idle :)
Temp full load - Gpu: 45 grader Celcius Cpu: 68-70 grader Celcius

Permalänk
Medlem

500w borde räcka fint. finns bara 1 standardlängd va ja vet.
hade dock satsat på ett 5850/5870 ist för 2st 5770

Tillbehör Crossfire kabel - Inet.se

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Som Joelgbg sa hade nog också satsat på ett 5850 st för 2 5770

Permalänk
Medlem

Köp ett 5870 istället, då slipper du problem med dålig skalning i vissa applikationer. Tyvärr kommer det inte se lika fett ut då crossfire i mina ögon är både snyggt och maffigt!

Permalänk
Hedersmedlem

För att svara på din fråga, det bör fungera om du har ett kvalitativt nätagg. Kör själv mina 5770 på ett Cooler Master Real Power 520w och det varvar knappt upp fläkten när jag spelar ens. Då har jag uppemot 100% belastning på båda korten

Resten av systemet består av 965BE, två hårddiskar och lite andra småsaker. Har för mig att datorn drog strax under 400w mätt vid väggen när jag körde någto spel.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

För att svara på din fråga, det bör fungera om du har ett kvalitativt nätagg. Kör själv mina 5770 på ett Cooler Master Real Power 520w och det varvar knappt upp fläkten när jag spelar ens. Då har jag uppemot 100% belastning på båda korten

Resten av systemet består av 965BE, två hårddiskar och lite andra småsaker. Har för mig att datorn drog strax under 400w mätt vid väggen när jag körde någto spel.

Precis som stallione säger. Jag kör en Quad med 2x5770 på ett Cooler Master Silent Pro 500watt utan att fläkten varvar upp ens.

Med något hyffast erbjudande får du 2x5770 för ca 2600kr. Mycket mera fps/krona än 5850 eller 5870, fast sämmre uppgraderings möjlighet. Ang. problem för det är CF så har jag inte stött på något allvarligt enu. De spelen som inte stöjder CF är endå såpass gammla att ett 5770 räcker för att ge spelbara fps i maxad grafik.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs