GPU är 90 gradar varmt, fläkten kör för fullt på 6k rpm..

Permalänk
Medlem

GPU är 90 gradar varmt, fläkten kör för fullt på 6k rpm..

Har ett nvidia gtx 275 och när jag kör sc2 så blir det 89 grader varmt och gpu-fläkten drar igång på högvarv upp till 5700 rpm.. låter nästan i hela huset

Hur farligt är detta? Vad för flätar kan jag köpa för att göra det bättre?

edit: speedfan pic: http://img94.imageshack.us/img94/2917/gpun.png

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väl bara när du spelar som det låter? Kollat efter damm i kylningen? Har den alltid betett sig så här? Tempen 90grader C är det inte någon större fara med bara den inte överstiger 100 - 105C.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

damm i kylningen? antar att det skulle vara damm som jag ser ifall ja kollar på fläkten och inte något avancerat som jag måste plocka isär gpun för att kolla -.-?

Permalänk
Hedersmedlem

Har du rensat någon gång innan? Använd tryckluft på burk för att rensa, finns på Clas Ohlson eller Biltema typ. Hur var det, har den alltid betett sig så som nu?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

vet inte.. är ett nytt spel, är inte likadan i wow

Permalänk
Medlem

Version av drivers?

Permalänk
Medlem

Nvidia tror jag har en känd bugg angående detta så du får hoppas på en buggfix...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ifall att du har dessa drivers nedan. Byt upp dig till nyaste eller byt ner dig för att slippa felet.

Customer Support for 196.75 Drivers

NVIDIA is aware that some customers have reported fan speed issues after installing 196.75 drivers from NVIDIA's website. These drivers have been removed from NVIDIA's website due to these customer reports. We have also asked all partners to remove this driver. We recommend that all customers immediately discontinue the use of 196.75 drivers and roll back to their previous driver