2 skärmar på bärbar, fortfarande ingen bra lösning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Dec 2001

2 skärmar på bärbar, fortfarande ingen bra lösning?

Sitter med en sprillans Alienware 15 tummare och vill kunna köra två bildskärmar när jag sitter och jobbar. Jag vill inte ha klonad skärm utan splittad. Antigen intern + 2 externa eller bara de två externa går också bra.
Finns det fortfarande ingen bra lösning för detta?
Vad är alternativen som finns? USB-grafikkort..?

Jag driver bl a e-butik Väggfäste.com, Dollarn.se, Musikaler.se allt under Klejm - och så bloggar jag på NicklasKarlsson.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010

Jag fattar ingenting... vill du ha 2 skärmar på en laptop eller 2 skärmar som du kör via laptopen?
Grafikkortet måste väl ha 2 uttag för att kunna köra två skärmar? Eller en slag av adapter iaf >_>?

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Jag kopplar in kabeln och väljer att utöka skrivbordet. klart! inte svårt alls, men jag har en asus..........

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Mar 2008

Om du har en extra skärm ikopplad? så ska du ju kunna "utöka skrivbordet"

genom grafik inställningarna??

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Okt 2009

Intel I7 985 || EVGA 4-way sli || 3 x XFX 5870 || 3 x Intel X25M 80gb Raid 0 || 12gb Corsair Dominator GT 1866 MHz || Corsair HX 1000w || Silverstone Fortress 2 || 2 x 2tb Western Digital black Raid 1 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Han vill ha 2 skärmar utöver den interna skärmen på laptopen. Då måste du köpa en Dualhead2Go om inte datorn har 2 stycken kontakter för skärmar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Freddish93:

Han vill ha 2 skärmar utöver den interna skärmen på laptopen. Då måste du köpa en Dualhead2Go om inte datorn har 2 stycken kontakter för skärmar.

Ledsen för dåligt förklarat. Korrekt jag vill ha 2 styckan externa skärmar utöver den interna på min bärbara dator.

DualHead2Go - någon som har erfarenhet, är det bra? Upplösning, frekvens osv?

Jag driver bl a e-butik Väggfäste.com, Dollarn.se, Musikaler.se allt under Klejm - och så bloggar jag på NicklasKarlsson.com