2 frågor anågende både PhysX och Rivatuner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009

2 frågor anågende både PhysX och Rivatuner

Hej,

har 2 olika frågor som jag skulle vilja ha svar på.

Första frågan då, jo angående PhysX har hört mycke att man kan köra typ ett Radeon kort och sen ta ett nVidia som dedikerat physX nu har jag dock på sistone läst att sen driver 186 eller 187 så stängde nVidia av den funktionen men då kan jag väll fortfarande installera 185an och köra ett 8800GTX som dedikerat till ett HD5870 och sen hur man då ska koppla korten etc(helst guide på svenska men gör inget om den är på engelska)

sen till Andra Frågan.
jo tankade Rivatuner för att se om jag kunde få lite högre klocka på gpun på mitt HD5870 E6E kort än vad ATi CCC overdrive ger men tydligen så hittar inte rivatuner mitt Powercolor HD5870 eyefinity 6 Edition har det att göra pga av kortet eller för ny driver då rivatuner har ju inte precis uppdateras på sistone har jag sett

tack för mig och väntar förhoppningsfullt på svar

[CPU: Intel i7-4790k @ 4.8GHz ][GPU: EVGA Gefore GTX980][MB: Asus Maximus VII Hero]
[RAM: Kingston HyperX Fury 16GB][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalsjöfors
Registrerad
Aug 2008

Ja du kan köra med Physx med äldre drivrutiner. Men finns fix för dom nya för att få det att fungera. Vet inte om det ger så extremet mycket boost. Inte många spel som använder physx. Mett ett 8800 fungerar klockrent.

Sen med Rivatuner är det pga att det är äldre än vad 5xxx-Serien är så har inte stöd för det ännu. Finns något sätt att få det att fungera. Men har aldrig testa och kollat.

AMD Ryzen 1700X|Noctua NH-U14S|EVGA GTX 1080 FTW|Asus Crosshair VI Hero|16GB Corsair DDR4 3600MHz|Seasonic Prime Titanium 750W|Samsung SSD 850 PRO 512GB|Phantek Enthoo EVOLV||Acer XB270HU IPS 144Hz Gsync|BenQ XL2410T 120Hz|Qpad 8-K|Qpad MK-90|Sennheiser Game Zero Black|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av FearKill:

Ja du kan köra med Physx med äldre drivrutiner. Men finns fix för dom nya för att få det att fungera. Vet inte om det ger så extremet mycket boost. Inte många spel som använder physx. Mett ett 8800 fungerar klockrent.

Sen med Rivatuner är det pga att det är äldre än vad 5xxx-Serien är så har inte stöd för det ännu. Finns något sätt att få det att fungera. Men har aldrig testa och kollat.

okok, finns inget varför dom inte har kommit med en update på sistone på rivatuner ?.

ok men vad bra ska fixa till geforce kortet först :P, har en polare som inte längre vill ha det och den är lite halv defekt men eftersom den bara ska ligga idle typ då den knappt jobbar när physx körs(grafik kortet har fått nåt fel så den krashar vid 3d rendering/full load)

[CPU: Intel i7-4790k @ 4.8GHz ][GPU: EVGA Gefore GTX980][MB: Asus Maximus VII Hero]
[RAM: Kingston HyperX Fury 16GB][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Du kan använda MSI Afterburner. Se instruktionerna för att låsa upp kortet för klockning: How to unlock MSI Afterburner - Overclock.net - Overclocking.net

R5 Blackout: 6700K, 32GB RAM, 6,25TB, 1080 Ti Phoenix GS, XB271HU + Oculus Rift
Ncase M1: 2700K, 16GB RAM, 4,5TB lagring, GTX 1070 Mini, U2713HM
NSK3400: Ryzen 1700?, 32GB RAM, GTX 1070 Phoenix GS
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 2GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast