gpuTool - starta med Windows?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
johanneshov
Registrerad
Okt 2009

gpuTool - starta med Windows?

Finns det något sätt att starta gpuTool med windows? När jag startar om så återställs överclokning samt voltage. Detta är riktigt irriterande, eftersom jag då måste ställa in allt varje gång jag startar om. Finns det något annat program man kan använda för att komma upp i 1.4 v. Jag har använt Msi Afterburner, men det låter mig högst komma upp i 1.35, vilket inte räcker för att ha min hd4890 uppe i 1 GHz.

Ps. Vill helst inte voltmodda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

De finns inställningar i MSI afterburner som gör att den ställer in din klock när du startar datorn.

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500] [fraktfritt @ inet.se vid orders över 500kr[/U]] [http://www.aifi.se/]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
johanneshov
Registrerad
Okt 2009

Ja, men MSI Afterburner är begränsat till 1.35 v. Jag behöver 1.4. Måste finnas något sätt att komma runt detta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I'm on a boat !!
Registrerad
Maj 2005

Har du ändrat i .ini filen så att "Unofficial Overclocking" är på (1)? Kanske inte påverkar spännings gränsen, men värt att testa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
johanneshov
Registrerad
Okt 2009

Provade det, märkte ingen som helst skillnad. Vad ska egentligen hända?