Flasha Dualkort alltså 5970

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007

Flasha Dualkort alltså 5970

Tjena

Jag undrar om någon har flashat sitt dualkort från ATI. Eftersom jag vid sista försöket brickade kortet av någon okänd anledning så undrar jag om någon annan har lyckats flasha sitt 5970 kort.

Vad jag gjorde var att jag tankade BIOS från XFX hemsida körde igång DOS och använde ATI flash programmet. Körde sedan kommandot flash som sedan startade skriptet som man fick från XFX hemsida.

Då började den med att köra backup på nuvarande BIOS på kortet och sedan flashade 0 och sedan 1. Dock vid boot så fick skärmen ingen signal och datorn gick inte vidare efter post. Då klämde jag in mitt nvidia kort och startade flashen igen och märkte att det var olika nummer på kärnorna på ATI kortet av någon anledning. Försökte flasha varje kärna manuellt dock så failade den att boota igen. Så tillslut så fick jag flasha tillbaka kortet med backupen som den gjorde tidigare.

Jag undrar om någon har haft liknande problem ?

Mvh
Commander

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Feb 2004

Måste börja med att fråga vad har du för märke på ditt 5970? Av vilken anledning vill du flasha?

Intel I7 980x |Evga Classified 760 | corsair gt 1866c7 | GTX 480 |Intel X25 Raid 0 | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Psydrop:

Måste börja med att fråga vad har du för märke på ditt 5970? Av vilken anledning vill du flasha?

Som i siggen, alltså XFX 5970 Black Edition. Anledningen till att jag vill flasha är att jag inte har någon som helst kontroll över fläkten på grafikkortet samt att jag har problem med ljudkortet som kan vara grafikkort relaterat pga okända störningar.

Må det vara kosmisk strålning men av någon magisk anledning kanske fixar jag två flugor i en smäll.

Enligt DPC Latency checker så får jag PCI latency spikes till 5000µs när grafikkortet klockar ner och klockar upp sig. Vid spel så som EVE-Online får jag massiva ljudproblem som audio drop out etc.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
frosmofjället
Registrerad
Feb 2010

Jag hade 2st HD5970 black... jag flashade om dom till asus bios.. funkade prima med den biosen...
Dumt av XFX att lägga in en sån skitbios dom sitter på kortena.. där man inte kan styra fläkten själv...
XFX har tappat så mycket i mina ögon...