Permalänk

Värde på ramminnen?

Hej. Skulle behöva hjälp med att värdera lite hårdvara som jag har hittat här hemma. Två ramminnen från en laptop som gick sönder för en månad sen, en gammal cpu fläkt jag hittade och en DVD brännare jag köpte som jag aldrig använde.

Ram minnen: Ett är ett Nanya 1GB, står massa grejer på det bl.a. 1GB.2RX8.PC2-5300S-555-12-F1.667

Det andra står det inte så mycket om, Kingston KVR KVR667D2S5/1G tror det är ett minne med 768MB.

DVD skrivaren: Samsung 20x DVD +- RW IDE intern dvd skrivare

CPU Fläkt, flera år gammal: Thermaltake Smart & Silent Volcano 9 storlek 80x80x77,3mm

Skulle verkligen uppskatta hjälp med att värdera detta och om ni tror att det ens är en ide att försöka sälja det?

Permalänk
Medlem

Båda RAM-minnena är vad jag kan avgöra DDR2 SO-DIMM på 1GB. Nya sådana går på runt 250-300 kr, så om du lyckas hitta någon som vill köpa dem så kanske du kan få 100-150 kr styck. DVD-brännaren får du nog inte så mycket för då det är en IDE-brännare, och nya moderna brännare kostar runt 200 kr. Kylaren är till för rätt så gamla socklar, så den är så gott som värdelös såvida du inte hittar någon som behöver en kylare till något gammalt system. Så du kan ju säkert försöka med minnena, men brännaren och kylaren är nog inte så mycket att sälja.