Ingen bild efter byte gfx-kylare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Maj 2010

Ingen bild efter byte gfx-kylare

Hej!

Jag installerad en zalman vf2000 på mitt ATI 4890 grafikkort och nu får jag ingen signal ut från kortet. Datorn verkar posta precis som vanligt, fläkten snurrar och kortets led-lampor blinkar till vid uppstart men det är väl normalt vid uppstart.

Har testat med annan skärm och samma resultat, datorn verkar normal men får ingen bild. Datorn är ca 10 mån och har fungerat helt ok innan, jag använde antistat och installerade enligt manualen. Mosfet och heatsink blir varma men inte väldigt varma, kort sagt verkar det fungera men ändå inte.

Sladdarna satte jag i, 2 st 6-pins kontakter för ström till kortet och tryckte fläktens kontakt i moderkakan.

Vad kan det vara för problem?
Hur svårt är det att begå retur på ett kort man fipplat med?
Väldigt tacksam för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Jag förutsätter att du använt alla brickor och fjädrar enligt manualen och då borde allt fungera... eftersom fläktpaketet inte ligger emot några komponenter. Är du osäker så kontrollera mot denna länken:
Zalman VF2000 LED Hybrid Cooler Review (page 3) - X-bit labs

P.S. Jag tänkte först att det kunde bero på att du inte längre använder kortets fläktuttag...
men på mitt vattenkylda kort är uttaget opluggat så...

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800 | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065 | http://www.section4.se |