Bilnyckel fungerade till liknande bil.

Permalänk

Min kusins far fick sin Audi 100 - 95 snodd med en sådan nyckel också.
När vi hittade bilen så var rattlåset låst (:O), den var helt säkert inte bärgad, eftersom den blev snodd från bilparkeringen vid tågstationen.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

morsan kunde tom dra igång sin kollegas trabant innan hon märkte att det inte var hennes. dock är trabanter en kategori för sig och på andra bilar är detta oerhört ovanligt.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Skrivet av ares93:

morsan kunde tom dra igång sin kollegas trabant innan hon märkte att det inte var hennes. dock är trabanter en kategori för sig och på andra bilar är detta oerhört ovanligt.

Definiera "Oerhört".
För det är inte vanligt, men det är säkert vanligare än man tror, trots att man oftast inte märker av det i vardagen eftersom man förmodligen håller koll på exempelvis sin regskylt innan man försöker låsa upp.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Definiera "Oerhört".
För det är inte vanligt, men det är säkert vanligare än man tror, trots att man oftast inte märker av det i vardagen eftersom man förmodligen håller koll på exempelvis sin regskylt innan man försöker låsa upp.

Samt att det verkar vara rätt så många bara i den här tråden som varit med om/hört talas om att det hänt, så SÅ ovanligt kan det ju faktiskt inte vara.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Testpilot

Nu skrev han ju dock "dra igång" vilket jag tolkar som att bilen även gick att starta, det är inte samma sak som att bara låsa upp dörren.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Vi hade en Saab 900 förut, den hade morsan till jobbet (hon jobbade natt) och en morgon var den borta, stod 1km bort på en parkering, i bilen låg ölburkar och en skruvmejsel. Ganska förvånad.

När ni berättade att ni hade hoppat in i fel bil och så kom jag på en grej... Min farfar var och handlade på konsum, han kasta in sin kasse i bagaget och hoppar in i bilen och ser att det sitter en tant där Han säger "Va gör du i min bil" och inser att det är han som sitter i fel bil hahahaha

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

När ni berättade att ni hade hoppat in i fel bil och så kom jag på en grej... Min farfar var och handlade på konsum, han kasta in sin kasse i bagaget och hoppar in i bilen och ser att det sitter en tant där Han säger "Va gör du i min bil" och inser att det är han som sitter i fel bil hahahaha

gjorde samma sak en gång. lång vecka och jag hade varit uppe i närmare 48 timmar i sträck. satte mig i vad jag trodde var polarens s60. var rätt förvånad när jag sätter mig i bilen och ser en liten unge (1-2år) bredvid mig. ungens föräldrar i framsätet var rejält förvånade också kan jag säga. jag har aldrig stigit ut ur en bil snabbare...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur