Hjälp med GF 8600 gt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nåt
Registrerad
Maj 2010

Hjälp med GF 8600 gt!

Hejsan alla datakunniga sweclockare! Nu är det så här att jag har problem med som titeln kanske antyder, mitt GF 8600 gt. Jag installerade nya drivrutiner för ett tag sen och allt funkade hur bra som helst. Hundra fps i CS 1.6 och allt ;D Men en dag när jag satt och lirade Talisman online (ett skitdåligt gratis spel) så var grafiken helt fucked up! Så då tankade jag hem dom nyaste drivrutinerna. Men sen när jag installerade dom kom det fram en text att jag måste ha windows xp sp3 skivan! har bara en men sp 1 elr 2 tro jah... Men då klickade jag på avbryt och sen dess har allt gåt åt helvete:( Och jag kan inte använda Drive sweeper heller för det går inte att installera skiten :/ Snälla hjälp mej sitter på lan och alla andra kan lira utom jag!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2010

Kan du inte få tag i äldre Drivers till ditt nvidia kort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nåt
Registrerad
Maj 2010

Försökte men det stod att det fans inga komponenter som kunde suporta elr nåt sånt :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av scania999:

Försökte men det stod att det fans inga komponenter som kunde suporta elr nåt sånt :/

Hmm! Testa att gå in i Enhetshanteraren (lättaste vägen kan vara via kontrollpanelen / admin..blabla / datorhantering / enhetshanteraren!) och sedan klicka på bildskärmskort och sedan högerklicka på det kortet som står där eller vad det nu står och välj antingen uppdatera drivrutin eller om du är vemodig, avinstallera drivrutin (detta kommer ju kräva att du skaffar en ny, pronto dock).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nåt
Registrerad
Maj 2010

Wtf kortet fanns inte där :S Nu börja ja bli lite orolig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av scania999:

Wtf kortet fanns inte där :S Nu börja ja bli lite orolig

Kolla så att det inte har lossnat i lådan!
(glöm inte att stänga av datorn och dra ut strömmen innan du pillar där!!:D)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nåt
Registrerad
Maj 2010

Tryckte in de och installerade om datorn och nu verka de funka ;D;D Tack för all hjälp