Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2004

Byta GFX i bärbar

Jag undrar om man kan byta ut mitt 8200M G till något annat GFX i min CQ50? Är det möjligt eller får jag va nöjd med lappen som den är?

Acer Predator I17 hemma. Lenovo W540 i jobbet. DJI Phantom 3 i luften.
Samsung Galaxy S7 edge i handen. Fru och 2 barn i hjärtat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jul 2001

Ditt 8200M sitter nere till höger på den nedre delen av denna bild, till vänster om CPU-sockeln.

Inte just ditt moderkort och antagligen är chippet fastlött, blir bara krångligt att byta, lägg den energin på nån extra timme övertid på jobbet, och köp ny laptop. Med pengarna från din gamla kanske du hittar något dugligt?

i7 7770K @ 4,7 GHz med Noctua NH-D15. 16GB corsair. Asus Prime Z270-P. GTX 1070 @ 2100 / 8500. Samsung 960 EVO nvme. Dell Ultrasharp 2560x1440. Fractal R4. Antec 650Watt PSU.
Logitech G900. Logitech K65.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2003
Skrivet av Printscreen:

Ditt 8200M sitter nere till höger på den nedre delen av denna bild, till vänster om CPU-sockeln.
https://www.laptopking.com/boards/959125.jpg

Inte just ditt moderkort och antagligen är chippet fastlött, blir bara krångligt att byta, lägg den energin på nån extra timme övertid på jobbet, och köp ny laptop. Med pengarna från din gamla kanske du hittar något dugligt?

Byte av gfx kort på en bärbar är bara att glömma.

Sälj den gamla, köp en ny / begagnad.

Tiv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av tivook:

Byte av gfx kort på en bärbar är bara att glömma.

Sälj den gamla, köp en ny / begagnad.

Tiv

det där var lite att ta i ^^ då det är extremt lätt att byta grafikkort på en hel del bärbara datorer bland annat så gott som alla zepto och dell (i alla fall ailenware samt xps) så går det att byta grafikkort i

here we go!