byte till gammal skärm = seg dator+grafikstörningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Maj 2010

byte till gammal skärm = seg dator+grafikstörningar?

Jag har haft problem med min skärm och va tvungen att byta så jag tog en lite äldre plattskärm (Benq T720). Men helt plötsligt så blev min dator så mycket segare?
Någon som vet vad problemet kan vara? Jag har fått någon enstaka grafikstörning när jag körde sist, så jag antar att skärmen inte funkar till mitt grafikkort eller nått liknande eller är det någon inställning i datorn som ja ska ändra så blir de bra?

Eftersom att ja bara hade en äldre skärm så kopplade jag med VGA kabel och har en adapter så den passar i datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Tja... det är lurigt att du märker skillnaden på Analog och Digital signalbehandling...
Det är väl bara i spel i så fall (med V-Sync) !? Byt tillbaka och se att det inte är något annat som segar.

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800 | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065 | http://www.section4.se |

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Ja då vart det gissningar som gäller igen, skulle du kunna upplysa oss om vad du har i burken?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Det handlar knappast om inkompatibilitet mellan bildskärm och dator, det tror jag inte existerar. Får du bild så funkar det. Vad var det för problem med förra skärmen? Det kan ju vara grafikkortet/datorn som strulade från början och inte skärmen.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB