Ny kylning till en 295, ej H2O.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2009

Ny kylning till en 295, ej H2O.

Hejsan alla,

Jag letar efter en 3e part kylare till min 295a som inte är ett vattenblock.
Har inte lyckas hitta ett, undrar om ni har tips på ett som är bra osv.

Har ett Gainward 295 med fläkten i mitten

Mvh,
Schani

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kävlinge
Registrerad
Feb 2002

Rätt kul fråga, så jag letade runt lite. Hittade inte en enda eftermarknas kylare som ej var till H2O till Singel PCB GTX 295. Märkligt. Du får väll vara lite kreativ. Ta loss orignal kylare, kasta fläkt + plast och behålla själva flänsen. Sen modda på 2x80 eller liknade

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2009

Aj då, verkar rätt trist
Nåja, får väl kolla vidare

Tack för du försökte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

de finns inte sånna kylare!!!

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500] [fraktfritt @ inet.se vid orders över 500kr[/U]] [http://www.aifi.se/]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg!
Registrerad
Sep 2007

Det är inget problem att lösa, finns två allternativ om du vill köra luft.

1. Köpa två HR-03 (eller vad de nu heter), montera dem så att kylarna går ut på över och undersidan av kortet.

2. Köp två random kylare som passar med hålen, vänd ut och in på kortet, använd skruv och mutter för att staga upp kortet då pekar gpuerna utåt och det är väldigt simpelt att montera på kylare.

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Det är inget problem att lösa, finns två allternativ om du vill köra luft.

1. Köpa två HR-03 (eller vad de nu heter), montera dem så att kylarna går ut på över och undersidan av kortet.

2. Köp två random kylare som passar med hålen, vänd ut och in på kortet, använd skruv och mutter för att staga upp kortet då pekar gpuerna utåt och det är väldigt simpelt att montera på kylare.

Jag tror han har ett 295 med singel PCB... vilket gör de lite klurigare.

Men jag undrar om de inte hade gått med två såna här.

Zalman VF900-CU-LED VGA-kylare m. heatpipe | Indomo Online AB

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500] [fraktfritt @ inet.se vid orders över 500kr[/U]] [http://www.aifi.se/]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2009

Jo, det är en singel PCB, med fläkten i mitten.

Roliga är, jag hittar en massa kylare upp till 285, men inga till 295... sjukt