Hur hade ni möblerat denna lägenhet (1a) ?

Permalänk

Hur hade ni möblerat denna lägenhet (1a) ?

Tjenna, jag ska flytta till en 1a om nårra veckor, har varit där o tittat på lägenheten och det e mossans mans kompis som äger den.. Har ej köpt nårra möbler än väntar tills inflyttningsdagen att göra d

Möbler jag äger idag:
Skrivbords stol
Säng (150cm bred)

Så här ser den ut (inte exakt men nästan på..)

Ni får gärna säga vilken färg ni hade valt på vilken/vilka väggar i vilket rum
Ni får gärna lägga till eller ta bort möbler men sängen är en (150cm bred) vilket passar in där jag har lagt den på bilden nedan (killen som bor där atm har en 150 cm bred säng där)

så här hade jag tänkt mig att inreda den, men om ni har några föreslag så äre bara och säga
Alla vägarna vita, förutom den väggen där tvn/dörren till gaderoben är, den ska vara svart/mörk så man får en najs tv kännsla när man tittar ^^

detta är bara en "prototyp :p" fattas en del möbler som Högtalare i vardagsrummet, sko hylla, klädeshylla/gaderob i hallen osv..

Skulle vara tacksam för era tips :>

**EDIT**
fixade till bilderna lite

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det ser bra ut. Vill du få lite mer plats kan du alltid använda sängen som soffa också. Langa dit lite stora kuddar så löser det sig nog

Permalänk
Medlem

Jag har hör att man inte ska ha sängen brevid elementet! Kanske är bullshit, jag har bara hängt upp mig på det. Något snicketisnack om att madrassen ska värmas upp och släppa ifrån sig skadliga ämnen...

Skitsamma, vad jag tänkte tipsa om var att försöka fejka en sovalkov. Det kanske får rummet att kännas en smula mindre, men sängar är fula.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

tackar för goa tips

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag hade vänt på ditt datorbord 90 grader så man får en liten glimt av fönstret och slipper vrida sig så jävligt när det är något kort men intressant på TV.
Jag hade även bytt plats på soffa och TV, så man får mer fri väg vid dörren.
Fast vänta nu.. nu behöver man ju vrida datorbordet 270 grader för TV.. Äsch! Skit i TV när an sitter vid datorn, TV är skit i vilket fall. Bara vrid som jag föreslagit och se om det passar bättre.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte åt vilket väderstreck fönstret är men ifall det är på norrsidan hade jag nog bytt plats på sängen och skrivbordet så man får in lite ljus till bordet.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk

Mennar ni typ så här?

Ni får gärna rita era idér men behöver ej vara så detaljerad, ni kan andvända er av den "nakna modellen" jag har på post #1

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Skrivet av jonasc:

Jag har hör att man inte ska ha sängen brevid elementet! Kanske är bullshit, jag har bara hängt upp mig på det. Något snicketisnack om att madrassen ska värmas upp och släppa ifrån sig skadliga ämnen...

Skitsamma, vad jag tänkte tipsa om var att försöka fejka en sovalkov. Det kanske får rummet att kännas en smula mindre, men sängar är fula.

Jag har haft säng brevid element i runt 3 år förut, aldrig varit några problem men nu vet jag inte om d dära ang skadliga ämnen men annars äre helt ok, även bättre när man fryser om fötterna :>
sovalkov hade varit soft (googlade d nyss och vissa värkar rätt häftigt men hur hade du gjort en sådan??? )

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Skrivet av Agemman:

Personligen tycker jag att det ser bra ut. Vill du få lite mer plats kan du alltid använda sängen som soffa också. Langa dit lite stora kuddar så löser det sig nog

bra idé men d orkar jag ej xD använde min förra säng som soffa i förra lägenheten och d blev bara jobbigt

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Bästa idén någonsin!

Om inte den duger så föreslår jag följande. Sängen får fungera som soffa. Langa på överdrag och dit med stora kuddar. Då kan man sitta upprätt i sängen, och om ni är flera kan man sitta på kuddar på golvet. TVn hängs upp på väggen för att ta mindre plats. Sedan kan du klämma in ett middagsbord då det är trevligt att ha ett!

Permalänk

Tja, tack för bild :>
Jag hade planerat att käka vid soffan/skrivbord som d e min första privata lya och liten är lägenheten så sket i d
men sängen är en 150cm bred säng och sängen har en säng ram, blir ej snyggt lr bra att göra den till soffa imo :S

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

Jag funderar på att sluta med PC Gaming och gå över till xbox360 helt.
så behöver inget "skrivbord" för min laptop så kan köra med en "Ikea - Ludvig"

(Jag minskade vardags rummet och gaderoben, dom va lite större än vad dom egentligen är)

Här är 3 olika modeller som jag e inne på nu, som jag tycker är softa..

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Skrivet av H4ppy0137:

Jag funderar på att sluta med PC Gaming och gå över till xbox360 helt.
så behöver inget "skrivbord" för min laptop så kan köra med en "Ikea - Ludvig"

(Jag minskade vardags rummet och gaderoben, dom va lite större än vad dom egentligen är)

Här är 3 olika modeller som jag e inne på nu, som jag tycker är softa..

http://i614.photobucket.com/albums/tt227/Sargentjunior/dettav...

http://i614.photobucket.com/albums/tt227/Sargentjunior/dettav...

http://i614.photobucket.com/albums/tt227/Sargentjunior/dettav...

Kul att sitta 30cm från TVen

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Skrivet av biohazard:

Kul att sitta 30cm från TVen

du mennar första bilden av dom 3?
Nää, bild 1 räknar jag inte med längre pga d :> tackar

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4ppy0137:

Jag har haft säng brevid element i runt 3 år förut, aldrig varit några problem men nu vet jag inte om d dära ang skadliga ämnen men annars äre helt ok, även bättre när man fryser om fötterna :>
sovalkov hade varit soft (googlade d nyss och vissa värkar rätt häftigt men hur hade du gjort en sådan??? )

Fejka, som sagt. Att smälla upp en vägg kan ju vara lite väl mycket jobb, men greja ett par sådana här och spänn upp segelduk mellan dem så kan du avskärma sängen rätt bra.

IKEA | Garderober | STOLMEN system | STOLMEN | Stolpe

Förutsatt att du får göra sånt i lägenheten.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

'Är det hyresrätt eller bostadsrätt? Är det bostadsrätt skulle jag bygga en alkov av garderobsutrymmet, man får nog bygga ut en vägg lite, men det skulle nog bli super.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

'Är det hyresrätt eller bostadsrätt? Är det bostadsrätt skulle jag bygga en alkov av garderobsutrymmet, man får nog bygga ut en vägg lite, men det skulle nog bli super.

Smart!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasc:

Bästa vore nog om man tog din idé också, bygger ut väggarna lite från garderobsutrymmet och gör alkov, och sen sätter upp någon segelduk framför, så kan man helt eliminera sängen när man har gäster.

Förvaring kan ju fixas genom att bygga upp sängen en del och ha stora lådor under.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Oavsett hur du nu möblerar så kom ihåg att det är en välsignelse att kunna ligga i sängen och titta på TVn utan besvär, speciellt om du har kopplat in TVn till datorn så du kan titta på film/serier osv.

Vet inte hur många gånger jag har spenderat hela dagen med att ligga i sängen med trådlös mus+tbord och surfat/chattat/tittat på film från tvn.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Beroende på hur stor garderoben är så hade jag byggt upp en loftsäng där och kört garderober under den. Mörkt och gött att sova där också. Sen har du ingen dörr alls utan bara en öppning in.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ritar ingen bild, men jag tror förklaringarna räcker.

- Mindre hörnsoffa vid fönstret. Typ som denna, med tvärdelen mot väggen med garderoben om den får plats, annars mot sängen.
- Sängen i övre högre hörnet. Längs med högra väggen. Inte bra att ha sängen för nära varken fönster eller element, men någorlunda nära så man kan använda fönstret för svalka utan att för den delen ligga mitt i draget är bra. Plus att det då går att ligga i den och glo på TV, eller använda som extra sittplats om man blir många.
- TV-stuff på väggen mot badrummet. Mitt emot soffan. Gärna en flatscreen på väggen då det spar mycket plats.
Datorbord i nedre högra hörnet. Typ Jonas med utdragsskivan mot högra väggen. Bästa skrivbordet jag haft när det gäller kompakt boende och bra utnyttjande av utrymme. Riktigt skönt att sitta vid också. Ingen höjdare att ha datorer och stuff precis vid fönstret. Det blir först och främst krångel att öppna, och sen har man solen i vägen typ, jämt

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Har ingen möjlighet att bygga osv i lägenheten. fick knappt måla om

belga jag flyttar till min första lägenhet till en liten 1a och är inte speciellt rik, har ej råd med en 9k soffa, och ett sådan stort skrivbord behöver jag inte pga ska bara ha laptop för internet osv, inget spelande osv.. så ska ej sitta speciella långa tider framför den.
bra tips om sängen och TVn och skrivbordet ej vid fönster pga solen, stör mig som fan på d heh, tack

tackar alla andra för all hjälp osv x)
d ska nog fixa sig

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4ppy0137:

Har ingen möjlighet att bygga osv i lägenheten. fick knappt måla om

belga jag flyttar till min första lägenhet till en liten 1a och är inte speciellt rik, har ej råd med en 9k soffa, och ett sådan stort skrivbord behöver jag inte pga ska bara ha laptop för internet osv, inget spelande osv.. så ska ej sitta speciella långa tider framför den.
bra tips om sängen och TVn och skrivbordet ej vid fönster pga solen, stör mig som fan på d heh, tack

tackar alla andra för all hjälp osv x)
d ska nog fixa sig

Nej så mycket pengar på en soffa är inte nödvändigt. Det var bara modellen jag menade. Jag har en nästan likadan men som bara kostade mig 1000kr begagnad (bäddsoffa dessutom). Det jag menade var en mindre hörnsoffa som i 2+1 istället för de klassiska 3+2. Skrivbordet är dock riktigt bra även om man inte har mycket prylar. Men sen har jag ju lite av en kärlek till arbetsyta också

Edit**
Ska väl tillägga gällande skrivbordet också att man rätt kvickt tröttnar på att käka sittandes i soffan, så att ha ett bra skrivbord kan tjäna många syften och inte bara som laptop-hållare

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Tycker bild 3 ser ganksa jävla bra ut faktist, iofs så ser det ut som att du kommer sitta jävligt nära tvn men kanske bara är skalan som är lite kaiko?

Permalänk
Medlem

Du sparar massvis med plats på att använda sängen som soffa. Skaffa ett par rejäla kuddar att ha som ryggstöd. Det är trevligare att ha ett litet matbord att sitta vid om man får besök än att sitta och äta framför tv:n. I en liten lägenhet så är det A och O att det känns luftigt enligt mig. Kan lätt kännas trångt i en liten lägenhet om man försöker trycka in alla möbler som man skulle vilja ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Du sparar massvis med plats på att använda sängen som soffa. Skaffa ett par rejäla kuddar att ha som ryggstöd. Det är trevligare att ha ett litet matbord att sitta vid om man får besök än att sitta och äta framför tv:n. I en liten lägenhet så är det A och O att det känns luftigt enligt mig. Kan lätt kännas trångt i en liten lägenhet om man försöker trycka in alla möbler som man skulle vilja ha.

Om det känns luftigt eller ej handlar om så mycket mer än att bara skära ner på möblerna man vill ha. Det bästa som finns för att få ett rum att kännas luftigt är ju effektiv förvaring. En soffa med förvaringsutrymme, använd utrymmet under sängen för lådor, en tv-bänk med lådor istället för bara öppna ytor och så vidare. Ju mindre prylar man har framme ju bättre är det, och idag finns det galet bra sätt att gömma undan sin förvaring på.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Du sparar massvis med plats på att använda sängen som soffa. Skaffa ett par rejäla kuddar att ha som ryggstöd. Det är trevligare att ha ett litet matbord att sitta vid om man får besök än att sitta och äta framför tv:n. I en liten lägenhet så är det A och O att det känns luftigt enligt mig. Kan lätt kännas trångt i en liten lägenhet om man försöker trycka in alla möbler som man skulle vilja ha.

Eller så kan han ju köra med en bäddsoffa, det är så jag kör och det funkar kalasbra. stor o skön säng på natten, och en trevlig soffa på dagen. och då får man lite extra yta också eftersom soffan tar mindre plats än sängen (själv ytan i sig kanske inte är så viktig rent praktiskt men det ser mycket mer öppet ut)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Skrivet av Twiggeh:

Eller så kan han ju köra med en bäddsoffa, det är så jag kör och det funkar kalasbra. stor o skön säng på natten, och en trevlig soffa på dagen. och då får man lite extra yta också eftersom soffan tar mindre plats än sängen (själv ytan i sig kanske inte är så viktig rent praktiskt men det ser mycket mer öppet ut)

bra idé

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Skrivet av Alakai:

http://i109.photobucket.com/albums/n65/alakai6/1aLght-lol.jpg

Jag hade vänt på ditt datorbord 90 grader så man får en liten glimt av fönstret och slipper vrida sig så jävligt när det är något kort men intressant på TV.
Jag hade även bytt plats på soffa och TV, så man får mer fri väg vid dörren.
Fast vänta nu.. nu behöver man ju vrida datorbordet 270 grader för TV.. Äsch! Skit i TV när an sitter vid datorn, TV är skit i vilket fall. Bara vrid som jag föreslagit och se om det passar bättre.

Hade lätt gjort så i min 1:a om jag hade vart utan tjejen! Best ever!!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Hade lätt gjort så i min 1:a om jag hade vart utan tjejen! Best ever!!

Så du låter bli att förverkliga ditt livs stora och enda våta dröm enbart pga ett fattigt fabulöst frasigt fruntimmer?
SON IM DISAPPOINT

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.