Nätaggregat från Ace of Sweden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

... och de har även andra skräpprodukter under sina vingar
Apevia/Aspire är ungefär samma nivå som Ace, och jag undrar hur mycket bättre Xilence är.

Betydligt. Iofs bara en enstaka modell, och en av aspire-aggen hade i alla fall fullt fungerande överbelastningsskydd.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Betydligt. Iofs bara en enstaka modell, och en av aspire-aggen hade i alla fall fullt fungerande överbelastningsskydd.

Titta ja, de där recensionerna hade jag glömt! Fint att de har skydd iallafall, fast det är ju lite beklämmande att de högsta de kunde få upp ett 500W specat agg till var 370 W ...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

WTF!! Det där var epics dåligt. SweClockers får skaffa en ny etikett, typ en gubbe som brinner med texten "rekommenderas till fiender".
Tror att Ace snart kommer vara i en värld av smärta när marknaden upptäcker att de är fifflare...
Ungefär som Grekland, fast Ace har nog inga rika tyska kompisar.

Visa signatur

Jag behöver inget krypto...
jag skriver kryptiskt, det räcker.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara nämna att nätagget från Ace är rätt dyra i förhållande till vad man får.

T ex Scythe Kamakiri 4 550W för runt 450 kr. 80plus-certifierad, aktiv PFC, EPS12V och några nödvändiga skydd. Behöver man ha mer än 600W drar iofs priset iväg (om man vill ha kvalité) men ett ~450W-agg räcker för det mesta - bortsett från mer extrema fall där man kör grafikkort (eller flera) som drar >200W kombinerat med hög överklockning av processorer med många kärnor (>150W kanske). Lite marginal är dock bra att ha.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Guffie:

WTF!! Det där var epics dåligt. SweClockers får skaffa en ny etikett, typ en gubbe som brinner med texten "rekommenderas till fiender".
Tror att Ace snart kommer vara i en värld av smärta när marknaden upptäcker att de är fifflare...
Ungefär som Grekland, fast Ace har nog inga rika tyska kompisar.

*burn it with fire*

Haha..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tack för ett bra test SweClockers och tack för att ni bevakar konsumentmarknaden i stort.

Ja, undermåliga och genomusla produkter som är också farliga ska inte få förekomma på konsumentmarknaden.

Att få se dåliga produkter som t.ex. ACE nätdelar är skrämmande med bl.a.
- usla specifikationer över lag.
- usla till inga skyddskretsar/säkringar. Farligt för datorkomponenter men kan även vara farligt för människor, djur och byggnader.
- dålig verkningsgrad, nedåt kring 65% och i ett sommarvarmt datorchassi och dito rum kan man anta att den sjunker mera. För kunden betyder det högre elräkningar att betala och den negativa miljöbelastningen blir onödigt hög än vad som är önskvärt i ett modernt högteknologiskt samhälle.

Med andra ord det är bedrägeri och osant intygande om deras produkters egenskaper eller rättare sagt brist på dem, vilket är även straffbart ur juridiskt hänseende (i synnerlighet om det finns risk för skador på egendom och levande varelser som djur och människor).

Sedan är det trist att se vid återkommande tillfällen att flera tilltänkta köpare/personer på detta forum och många andra forums på Internet, av olika anledningar inte vill prioritera högre ett köp av en god och funktionsduglig nätdel som ska kunna fungera väl under flera års tid, när personer ska gradera upp sin dator eller bygga sig ett nytt datorsystem, även fast det kan kosta en del extra i inköpskostnad med en bra nätdel.

/Saint25

Permalänk
Hedersmedlem

Bortsett från nätaggregat finns det hur mycket dynga som helst, men de flesta tänker aldrig på det. Ta dammsugare. Är man smart köper man en som suger maximalt i förhållande till effekten. Det skiljer enormt och många tillverkare anger aldrig sugeffekt, utan endast motoreffekt vilket inte säger ett dugg. Samma sak som många oseriösa nätaggstillverkare som inte vågar ange total effekt på 12V, utan endast vad enstaka linor är begränsade till, i A.

Jag valde en som har motoreffekt på endast 1500W men den förnämligt höga sugeffekten 425W. Du kan utan problem hitta värdelösa dammsugare som är på 2000W men suger endast 300-350W i bästa fall. Precis samma som med usla nätagg. Borde vara kriminellt att sälja skräpet. Att elda för kråkorna borde tillhöra historien.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Bortsett från nätaggregat finns det hur mycket dynga som helst, men de flesta tänker aldrig på det. Ta dammsugare. Är man smart köper man en som suger maximalt i förhållande till effekten.

Stämmer, det finns väldigt många områden där det lönar sig att lägga ner några minuter på att forska lite om produkten innan man gör ett köp. Impulsköp är inte bra, eller samma om man blir kontaktad av säljare, så vänta alltid och kolla upp saker i efterhand innan man bestämmer sig. Sen är allting relativt också, ju mer varan kostar, eller hur viktig den är för en, desto mer lönar det sig att kolla upp den ordentligt.

Vi har ändå ett relativt bra konsumentskydd i Sverige, men det hindrar ändå inte företag från att försöka pracka på en skit.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Bortsett från nätaggregat finns det hur mycket dynga som helst, men de flesta tänker aldrig på det. Ta dammsugare. Är man smart köper man en som suger maximalt i förhållande till effekten.

[varning för dålig humor]

/nät-talskrivspråk "1"

suger maximalt i förhållande till effekten??

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thereal_twisted:

[varning för dålig humor]

/nät-talskrivspråk "1"

suger maximalt i förhållande till effekten??

Jag är så gammal att "suger" har den ursprungliga betydelsen för mig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

[varning för dålig humor]

/nät-talskrivspråk "1"

suger maximalt i förhållande till effekten??

:D:D:D
Garvade högt och länge för det :D!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Hehe inte bara jag som har dålig humor här, det känns tryggt

Permalänk
Hedersmedlem

Nu väntar jag bara på ett större jämförande test med riktiga agg som FSP, Eathwatts etc... (kan ju slänga med ett corsair 400/450W också)

Permalänk
Medlem

Får erkänna att jag har en Ace 620W i ett par månader nu. Har inte varit några problem med den ännu iallafall P: Men det känns jobbigt att skicka tillbaka den så jag får väl låta den vara kvar tills nästa gång jag uppgraderar datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efrath:

Får erkänna att jag har en Ace 620W i ett par månader nu. Har inte varit några problem med den ännu iallafall P: Men det känns jobbigt att skicka tillbaka den så jag får väl låta den vara kvar tills nästa gång jag uppgraderar datorn.

Så länge som du inte pressar den så ska det nog vara bra. Lite tråkigt bara om den ryker och tar hela datorn med sig.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Tack Swec för att ni testade Ace-aggen, nu kan man referera till artikeln och videon nästa gång någon säger "ja men jag vill bara ha ett nätagg till datorn och de är ju så billiga"!!

Två tummar upp!!

Sen så vorde det säkert intressant för många läsare om ni kunde få tag och köra igenom riktiga nätagg runt 4-500W som inte är så dåligt gjorde som Ace med sin oärliga märkning.

(ja de fungerar säkert vid låg last etc. men jag skulle aldrig tycka det var värt att köra en dyr dator på ett såpass dåligt agg.)

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

´Haha, alla PR är bra PR....

(Not)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Tack Swec för att ni testade Ace-aggen, nu kan man referera till artikeln och videon nästa gång någon säger "ja men jag vill bara ha ett nätagg till datorn och de är ju så billiga"!!

Två tummar upp!!

Sen så vorde det säkert intressant för många läsare om ni kunde få tag och köra igenom riktiga nätagg runt 4-500W som inte är så dåligt gjorde som Ace med sin oärliga märkning.

(ja de fungerar säkert vid låg last etc. men jag skulle aldrig tycka det var värt att köra en dyr dator på ett såpass dåligt agg.)

Jag gjorde en jämförelse av de tekniska specifikationerna på Corsair CX400W och ACE RAW Deal+ 620W. Gamla modellen med kortare kablar eller vad det nu var för skillnad. Ska i övrigt vara identisk med den som Swec testade.
Anandtech hade en genomgång av 20 st nätagg på 300-450W, däribland CX400W.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Jag gjorde en jämförelse av de tekniska specifikationerna på Corsair CX400W och ACE RAW Deal+ 620W. Gamla modellen med kortare kablar eller vad det nu var för skillnad. Ska i övrigt vara identisk med den som Swec testade.
Anandtech hade en genomgång av 20 st nätagg på 300-450W, däribland CX400W.

Bra initiativ!!

Anandtech-artikeln verkar praktisk, där har de hittat många dugliga agg som man kan kika efter... frågan är förstås om våra butiker brukar ta in de mindre aggen (och för hur mycket), men om tillräckligt många frågar efter dom så...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Ett högst väntat resultat
Kanske finns några bra produkter från ACE, men nätagg är inte en av dessa

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tillockmed deras fläktfilter var skit, gillar inte alls Ace of Sweden

Permalänk
Medlem

Mitt PSU funkar fint...kommer inte ihåg vad corsair eller ocz kostade när jag köpte mitt nuvarande PSU, tror 550w låg på ca 800-900kr och detta 520 kr, men eftersom att det fungerar så är jag iaf en nöjd kund efter snart två år.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk

Köpte en billig mus från Ace of Sweden på CDON.com, men musen var fan i mig inte bra fabriksmaterial alltså.. Det läcker ut massa rött ljus i ett mellanrum från scrollhjulet, nästan som en liten ficklampa. (det är det röda ljuset från den optiska enheten)

Aldrig mer Ace!!!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

Mitt PSU funkar fint...kommer inte ihåg vad corsair eller ocz kostade när jag köpte mitt nuvarande PSU, tror 550w låg på ca 800-900kr och detta 520 kr, men eftersom att det fungerar så är jag iaf en nöjd kund efter snart två år.

Ja tills den brinner ja.
Jag har 4st ACE som jag inte vågar använda.
Problemet är med vissa ACE att don saknar säkring och överhettningsskydd mm.
Så när det händer nått med agget så smäller hela istället för bara säkringen.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Snålar ALDRIG med ett nätagg, det är liksom en del i datorn som man aldrig ska behöva byta om det är dugligt. Ungefär som ett chassi, komponenterna byts ut, men chassit stannar (Om det är bra, dvs.)

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Snålar ALDRIG med ett nätagg, det är liksom en del i datorn som man aldrig ska behöva byta om det är dugligt. Ungefär som ett chassi, komponenterna byts ut, men chassit stannar (Om det är bra, dvs.)

Håller med. Jag börjar nästan gråta då jag ser polare köpa datorer för 8-10k och köper ett billigt skitnätagg...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Håller med. Jag börjar nästan gråta då jag ser polare köpa datorer för 8-10k och köper ett billigt skitnätagg...

Ja man ska definitivt välja nätqagg efter användningsområde...
Men om man är intresserad, så kan man ju spåra tillverkare, som tex Silver Power som komplett säljer som "lågprismärke" men är tillverkad av Seasonic, som i sin tur står bakom flera kvalitetsagg som Corsair mfl.
Om man lägger ca 700-1000 på ett bra agg runt 650-850w så har man att bygga på i flera år.
Jag har haft tur att köpa flera av mina agg när det är extrapriser, så då kan man fä väldigt bra valuta för pengarna.
Senast en Silver Power 850W för 495:-
Men som sagt det finns en hel del "experter" som sätter ihop en inet lista med ett klent nätagg också, allt för att glänsa med ett dyrare grafikkort eller en flashig låda...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

och då tar den datorn med sig. Fan jag hade skitit i byxan om jag hade haft en dator med Ace och sett det här.

Hahah ouff, då får du torka efter dig själv.:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Håller med. Jag börjar nästan gråta då jag ser polare köpa datorer för 8-10k och köper ett billigt skitnätagg...

Håller med dig! Nätagget är rätt viktigt i en dator och istället för att byta nätagg vid varje större uppgradering så kan man bara satsa på ett bra kvalitativt direkt, mitt har varit med i många "byggen" nu med uppgraderingar och mobo byte, fler hdd/sdds och nya grafikkort men chassit och nätagget har varit med i alla byggen! Väl värt pengarna! Älskar mitt fina modulära BeQuiet Dark Power Pro 1000w

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧