Misstänkt grafikkortskrasch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Handen
Registrerad
Okt 2002

Misstänkt grafikkortskrasch

Gokväll.

Kom hem från jobbet idag och skulle till att trycka igång burken för att betala lite räkningar men allt som hände var att den tjöt något hemskt i 2-3 sekunder och knorrade vidare MEN skärmen var tvärdöd. Jag tänkte som hastigast att den bara dummade sig då jag aldrig tidigare varit med om liknande - startade om alltsammans med hjälp av den finurligt placerade "reset"-knappen och efter ett kort och fullt normalt pip startade datorn upp med bild och allt flöt på bra. Jag betalade mina räkningar och tänkte bränna lite tid på spel men så fort det ska till att laddas upp så fryser det och datorn låser sig.
Åter igen använder jag mig av "reset"-knappen och åter igen detta länga hemska tjut... och givetvis ingen bild. Upprepar några gånger och till slut vill den igång. Testar med ett annat spel och allt sammans brakar ihop igen.

Jag har nu gått med lupp och letat defekter under skalet men hittar inte ett jota. Kan det vara så att grafikkortet står i startgroparna för att säga upp sig iom detta tjut (som uppfattas som en liten hint om att något inte står riktigt rätt till) och avsaknad utav bild?

Har nu blivit trött på att pilla på den lilla knappen och hoppas på att det är något så simpelt som ett rostigt grafikkort.

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.