Webhallen byter ut nätaggregat från Ace

Permalänk
Melding Plague

Webhallen byter ut nätaggregat från Ace

Webhallen erbjuder alla kunder som köpt ett nätaggregat från Ace of Sweden att byta ut produkten mot en ersättande modell, det framgår av ett e-post som skickats ut under dagen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Sjukt nice!

Även komplett och Inet har ju plockat bort aggen ur sina sortiment!

Haha, riktigt nitlott för Ace

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk

Haha underbart <3

Permalänk
Avstängd

Jag har ett ärende hos Webhallen gällande ett ACE agg. Till en början ville de inte godkänna ärendet då de skyller på handhavande fel. Efter mycket om och men så valde dem att gå vidare med det. Får se hur det slutar nu. Återkommer.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Det där va bra gjort av webhallen att byta ut alla som dom sålt, väntar nu bara på att inet och resten följer detta goda exempel.

Permalänk
Medlem

Visste inte att Webhallen var så pass snälla!
Riktigt riktigt bra gjort! +++++

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Helt jävla underbart!!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Bra att flera butiker gör detta, Ace kommer att bli tvingade till att bättra sig.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

Riktigt bra gjort av webhallen, mycket cred till dem!

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle tro att det inte blir ordinarie arbetstid för Ace-anställda ett tag framöver, många returer att ta hand om...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Ace is out on thin ice, that's for sure

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är inte så jätteinsatt när det gäller nätagg osv men:

Får du inte vad du betalar för?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Är inte så jätteinsatt när det gäller nätagg osv men:

Får du inte vad du betalar för?

I det här fallet så fick man inte ens det man betalade för, rent skräp alltså.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Är inte så jätteinsatt när det gäller nätagg osv men:

Får du inte vad du betalar för?

Inte i min mening eftersom om du lägger till en liten summa pengar får du en produkt som är mycket bättre. Om jag har förstått det rätt så är hela raw deal serien typ samma nätaggregat med annan etikett. Köper du 620w modellen så presterar den som eller sämre än 400w av ett bra märke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Är inte så jätteinsatt när det gäller nätagg osv men:

Får du inte vad du betalar för?

Nej, för för samma pris får du ett fps som är sjukt mycket bättre, håller 80+ certifiering och som INTE exploderar vid normal specifierad last!

Permalänk
Medlem

Skitnätagg som inte håller vad de lovar har funnits så länge som jag kan minnas. Är ju inget specifikt för Ace.

Permalänk
Skrivet av putana:

Det där va bra gjort av webhallen att byta ut alla som dom sålt, väntar nu bara på att inet och resten följer detta goda exempel.

Exakt! Föredömligt
Gillar ditt nick förresten heeh

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Nej, för för samma pris får du ett fps som är sjukt mycket bättre, håller 80+ certifiering och som INTE exploderar vid normal specifierad last!

Tänkte precis säga det där. Jag hade ett FSP 350W som nu vandrat vidare till en bekant - den fungerade klockrent utan några som helst strul vid hög belastning.

Permalänk
Medlem

Bra gjort webhallen! Konstigt att inte affärerna kollar upp sina produkter innan dom säljer. Visst ace är dåligt men har du en surfdator utan grafikkort så duger det.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är lite mystiskt att Webhallen och alla andra plötsligt plockar bort dom och mot alla odds erbjuder sig att byta ut dom (!!!), bara för att Sweclocker säger dom är dåliga? Ja menar man borde ju kolla andra test, bekräfta själva, fråga vad Ace har att kommentera om det, etc... Känns som dom visste vart det barkade redan innan, dom bara inte gick ut med det.

Men det kanske bara är jag som är konspiratorisk ikväll.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av murklor:

Är det bara jag som tycker det är lite mystiskt att Webhallen och alla andra plötsligt plockar bort dom och mot alla odds erbjuder sig att byta ut dom (!!!), bara för att Sweclocker säger dom är dåliga? Ja menar man borde ju kolla andra test, bekräfta själva, fråga vad Ace har att kommentera om det, etc... Känns som dom visste vart det barkade redan innan, dom bara inte gick ut med det.

Men det kanske bara är jag som är konspiratorisk ikväll.

Grejen är att det är olagligt att sälja prylar som inte lever upp till specifikationerna, det är inte så konstigt att återförsäljarna drar öronen åt sig illa kvickt.

Citat:

Konsumentköplag (1990:932)

16 § Varan skall i fråga om art, mängd, kvalitet, andra egenskaper och förpackning stämma överens med vad som följer av avtalet. Den skall vara åtföljd av de anvisningar som behövs för dess installation, montering, användning, förvaring och skötsel.

Om inte annat följer av avtalet, skall varan

* 1. vara ägnad för de ändamål för vilka varor av samma slag i allmänhet används,
* 2. vara ägnad för det särskilda ändamål för vilket köparen avsåg att varan skulle användas, om säljaren vid köpet måste ha insett detta särskilda ändamål,
* 3. stämma överens med den beskrivning som säljaren har lämnat och ha de egenskaper som säljaren har hänvisat till genom att lägga fram prov eller modell, och
* 4. vara förpackad på vanligt eller annars försvarligt sätt, om förpackning behövs för att bevara eller skydda varan.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

Skitnätagg som inte håller vad de lovar har funnits så länge som jag kan minnas. Är ju inget specifikt för Ace.

Som sagt så är det olagligt, speciellt dåligt för att skriva att man står för kvalitet, bla Inet hade det i beskrivningen.

Jag hoppas Sweclockers kan få in alla märken som går med misstänksam stämpel på sig, tror jag har ett 300w Deltaco som ligger och kan fås för testing

Skrivet av murklor:

Är det bara jag som tycker det är lite mystiskt att Webhallen och alla andra plötsligt plockar bort dom och mot alla odds erbjuder sig att byta ut dom (!!!), bara för att Sweclocker säger dom är dåliga? Ja menar man borde ju kolla andra test, bekräfta själva, fråga vad Ace har att kommentera om det, etc... Känns som dom visste vart det barkade redan innan, dom bara inte gick ut med det.

Men det kanske bara är jag som är konspiratorisk ikväll.

Det är riktigt svårt att testa ett nätagg som ett företag vill lämna ifrån sig speciellt när detta kan händ vid exponering, ingen är sugen på att slänga ut pengar på att köpa in nätagg för testing sen finns det få seriösa testare i Sverige av just nätagg för det kräver dyr utrustning, Nordichardware lånar in maskin när det beger sig liksom Sweclockers gjorde innan. Hoppas vi blir av med all skit och får en säkrare marknad.

Permalänk
Medlem

Deltaco känns ändå lite säkrare än ACE, har inte hört något direkt dåligt om att de t.ex. skulle gå sönder vid hög last. Har byggt datorer med dessa(deltaco) agg också och har fungerat bra hittills. Dock så är förmodligen effektiviteten åt helvete på dem, skulle inte förvåna mig iaf.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Må Ace brinna i helvetet!
Det ska straffa sig att försöka blåsa kunder

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra beslut av Webhallen att erbjuda kunder nya nätaggregat!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk

Väldigt smart och schysst drag av Webhallen!

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Deltaco känns ändå lite säkrare än ACE, har inte hört något direkt dåligt om att de t.ex. skulle gå sönder vid hög last. Har byggt datorer med dessa(deltaco) agg också och har fungerat bra hittills. Dock så är förmodligen effektiviteten åt helvete på dem, skulle inte förvåna mig iaf.

Deltaco, till skillnad från ace marknadsför sig som en budgetlösning. De som jag vet som kör Deltaco och liknande har det funkat bra för. Effektiviteten är garanterat usel och vissa är rätt högljudda med de håller sig inom specifikationerna helt enkelt.

En intressant sak jag noterade i Sweclockers test med ace nätaggen är att effektiviteten är som högst vid 25%. Vanligtvis är effektiviteten som högst vid runt 50% last vilket ytterligare stärker hur mycket de rent utsagt ljugit om specifikationerna.

Ett ace nätagg kan mycket väl vara likvärdigt med ett Deltaco nätagg. Skillnaden är att det likvärdiga ace nätagget är speciferat bra mycket högre än Deltacos motsvarighet.

Permalänk
Medlem

Sweclockers har otroligt mycket makt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Sweclockers har otroligt mycket makt.

Känns bra med sånna här sidor som står på våran sida mot giganterna.

Hoppas Ace går i konkan.
jag sitter dock på Corsair.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Hedersmedlem

många läsare = snabb respons. Klart konsumenter undrar vad de pysslar med om de säljer undermåliga produkter. Vem vill då köpa något då om man vet att ett nätagg man köpt gick sönder. Jag skulle iaf ta mig en funderare om jag våga köpa något annat från samma butik om det ligger kring liknande prisnivå.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace