Något sätt att forma sina hörlurar?

Permalänk
Medlem

Något sätt att forma sina hörlurar?

Jag har ett par nyinköpta hörlurar, men jag gillar inte riktigt att det har så "rund" form. Det jag menar att lite över öronen så är det mycket utrymme över för att hörlurarna går ut där och mitt huvud är helt rakt där.
Om jag tar och klämmer till lurarna lite så får det perfekt form, men jag kan ju inte hålla mina händer där hela tiden. Så frågan är:
Finns det något sätt jag kan trycka till min hörlurar så de blir mer ovalt formade/ passar bättre på huvudet?

Materialet de är gjorda av är plast

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Detta är anledningen till att man ska pröva dom innan man köper dom Hörlurar har helt enkelt olika passformer. Vissa har kåpor som ligger runt öronen, andra har muffar som sitter på öronen, exempelvis.

Har svårt att tänka mig att du kan forma hårdplast utan att det skulle bli väldigt svårt, men du har ju inte ens nämnt vilken modell du köpt tror hur som helst det är svårt för dig att fixa det.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Hm, borde väl inte vara helt omöjligt att värma upp plasten på något sätt, böja den rätt och sedan låta den stelna, ála innebandyklubbor... Fast att göra det utan att hörlurarna går sönder är nog inte det lättaste.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

kör ner skiten i tvättmaskinen o tryck till så att den sitter så som du vill ha den, funkar jättebra på alla plast lådor jag har diskat ^^

Permalänk

[QUOTE="Something";10137234]kör ner skiten i tvättmaskinen o tryck till så att den sitter så som du vill ha den, funkar jättebra på alla plast lådor jag har diskat ^^[/QUOTE]

Va?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Something";10137234]kör ner skiten i tvättmaskinen o tryck till så att den sitter så som du vill ha den, funkar jättebra på alla plast lådor jag har diskat ^^[/QUOTE]

Diskar du i tvättmaskinen?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Haha fisk!

Jag var lite trött igår ^^

Menade givetvis diskmaskinen:)

Permalänk

Jag fattar ändå inte... Diska hörlurar?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Jag fattar ändå inte... Diska hörlurar?

Tror han syftade på att diskmaskiner i regel deformerar plastlådor (klockrent exempel är budget-lunchlådor som ALLTID skruvar sig m.m).

Inlägget var alltså en gnutta ironiskt

Permalänk
Medlem

Finns säkert någon lättviktig variant av en tving du kan använda för att pressa ihop dom istället för att använda händerna, men det kanske blir för bökigt ;).

Beroende på konstruktionen av lurarna så kan det kanske vara möjligt att skruva isär dom så att du får fri själva kåpan. Då kan du ju testa diskmaskinsvarianten :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av the_weird:

Tror han syftade på att diskmaskiner i regel deformerar plastlådor (klockrent exempel är budget-lunchlådor som ALLTID skruvar sig m.m).

Inlägget var alltså en gnutta ironiskt

Jahaaaa... jag tror min ironi var ur funktion här om dan

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Din ironi och mitt ordlexikon var nog ute o gick en sväng