Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2004

mic problem med 5770?

Hej!
Har använt mitt nya (begagnade) xfx 5770 i några dagar nu och allt har funkat perfekt tills idag när jag skulle skypea med min tjej som vi gör ibland. Volymen på micen är inte alls som vanligt och man måste i princip skrika för att det skall höras.

Jag undrar om det har nåt med ljudkortet på 5770-kortet att göra, disableade nån ATI DP-output iaf men det hjälpte inte. Jag hade inte det här problemet innan jag böt grafikkort och jag har svårt att tro att micen skulle gett upp plötsligt, tror mer på nån konflikt mellan gigabyte ljudkortet och grafikkortsljudchipet.

Förslag?

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2007

Mer information behövs. Hur exakt har du kopplat micken, ditt headset/högtalarna osv?

Annars finns det inställningar i windows för mic-boost osv.

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Maj 2010

som klas skrev så behöver de inte vara grafik kortet. låter lite konstigt att den skulle skapat problem för micen, kolla så att du satt den rätt, att micen är på och så att du inte ändrat instellningar i datorn ljud bios så att du använder rätt port inställning

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2004

Micen funkade alltså perfekt innan, jag har +20db mic boost sen tidigare men nu är det alldeles för lågt.
Micen är kopplad till det rosa jacket på mitt inbyggda realtek ljudkort på mitt Gigabyte EP35-DS3 moderkort och har varit så hela tiden

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2007

Märkligt, har aldrig hört eller varit med om nåt liknande, och då är jag både datanörd och ljudtekniker

Jag skulle prova att avinstallera både grafikkortets och moderkortets drivrutiner, inklusive de för ljud då, och sen dra ner de senaste och installera igen. Kan ha blivit någon krock i nån fil när drivrutinerna för grafikkortet installerades.

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!