Apple mer värt än Microsoft

Permalänk
Melding Plague

Apple mer värt än Microsoft

Tack vare stora framgångar som Ipod, Iphone och Macbook går Apple förbi ärkerivalen Microsoft i börsvärde för första gången i företagets historia.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Steve Jobs borde få en fet bonus

Själv tycker jag att Apple har redigt bra kvalitet på sina grejer, och det är väl det som säljer. Nu för tiden är det väl en statusgrej att ha en produkt från Apple?

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk

Steve ballmer förstör mycket för MS. Många bra duktiga lämnar företaget på grund av honom. Han borde gå så vinden kan vända.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Visst gör Apple mycket bra produkter, men fy för priset på dom, jag tycker man får allt för lite för pengarna man betalar hos Apple!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kollade lite på Apple Inc.: NASDAQ:AAPL quotes & news - Google Finance
Om man köpt Apple-aktier för 6 år sedan då de stod i $15 och sålt idag hade de ökat i värde med över 1600% sen dess.

Permalänk
Citat:

* As several sharp-eyed readers immediately noted (and we forgot), Apple has an unusual method of accounting for some of its cash on hand, which is that it classifies $18 billion of cash as a long-term investment. (This is because the cash is invested in Treasuries with maturities of more than a year). When this cash is included in the company's cash balance, Apple has $42 billion of cash, not $23 billion. This reduces its enterprise value by $18 billion or so, which still puts it below Microsoft's, at least for a few more days. Yahoo Finance's simple calculation of enterprise value is standard, but a more detailed analysis of Apple's liquid assets shows that the market still values Microsoft's business more highly than Apple's. We apologize for jumping the gun!

Originalartikeln: It's Official: Apple Is Now Worth More Than Microsoft

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem

Apple måste ta sjuka överpriser och fanboys struntar i det, någon annan förklaring finns väll inte?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Det blir nog till att skaffa sig en Mac snart. Annars står man där med en PC när hela världen går över till Mac.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Musikälskare

Själv sitter man som första gångs användare på en MBP, bra grejer

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

"A decade ago, when Steve Ballmer took over as CEO of Microsoft and Steve Jobs had recently reclaimed the CEO slot at Apple, Apple had a market cap of $16 billion and Microsoft had a market cap of $556 billion"

Säger nästan lite för mycket att något måste ju gått fel, någonstans?

Starkt jobbat Apple, tror inget skulle kunna gissa detta för 21 årsen!

Permalänk
Medlem

Det Microsoft säkert grämer sig över är deras hittills misslyckade satstning på operativ för mobiltelefoner. Där har de blivit slagna av Apple ordentligt, och nu ser det dessutom ut som deras andra stora rival Google lyckas ta sig in med framgång vilket säkert strör salt i såren.

Permalänk
Medlem

Vad ond Jobs ser ut, jämfört med snälla nördiga Gates

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk

Länge lever MS

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

I realiteten tror jag fortfarande Microsoft är mer värt än Apple. Förväntningar och spekulationer drar upp kursen rejält. Om Apple skulle rapportera ett resultat som inte slår rekord, kanske lite lägre än innan till och med skulle troligen kursen rasa som ett korthus till lite rimligare nivåer.

Om denna utveckling fortsätter är det en helt annan sak dock.

Permalänk
Avstängd

lite som ''Farbror Joakim Von anka VS Von pluring'' i kalle anka Vem av dom är rikast i världen xD och MS är Joakim och Apple är Pluring

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Fast sen är det ju lite skillnad på vad de båda företagen gör, microsoft gör operativsystem och program och lite annan kringutrustning(xbox, zune osv), apple gör desamma men säljer också datorerna själva.

Jag menar, jag går inte genom microsoft när jag köper en PC mer än operativsystemet, däremot om jag velat ha en mac så är jag tvungen att köpa den av apple.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Avstängd

Apple's produkter är ju som sagt så ruskigt dyra. Jag har visserligen själv en iPhone nu sedan några dagar... men hade jag fått betala fullpris för den så skulle jag aldrig skaffat den.

Jag har inte hittat något ännu som motiverar de extrema priserna på Apple's produkter... men "less is more" tydligen. Folk betalar gärna mer för mindre.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Mycket tack vare iphone, återstår att se om dem kan upprepa succén med nästa generations iphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emerlu:

I realiteten tror jag fortfarande Microsoft är mer värt än Apple. Förväntningar och spekulationer drar upp kursen rejält. Om Apple skulle rapportera ett resultat som inte slår rekord, kanske lite lägre än innan till och med skulle troligen kursen rasa som ett korthus till lite rimligare nivåer.

Om denna utveckling fortsätter är det en helt annan sak dock.

Så då kan jag med samma logik säga att MS är inte så mycket värt, de kommer troligen rasa som ett korthus till rimligare nivåer efter nästa rapport?

Lämna dina personliga åsikter om företagen utanför och inse att vid den tidpunkten så var Apple mer värt än MS, fakta!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KjM:

Steve Jobs borde få en fet bonus

Själv tycker jag att Apple har redigt bra kvalitet på sina grejer, och det är väl det som säljer. Nu för tiden är det väl en statusgrej att ha en produkt från Apple?

Jobs tar ju bara ut 1 dollar i lön, så tror knappast han vill ha en bonus (redan sjukt rik så).

Är väl bara 14 åriga "bloggare" som bryr sig vad dom har för märke på datorn. Tror knappast att det är den största målgruppen.

Permalänk
Medlem

oj oj Detta är stort

får se hur länge det håller i sig
detta tackar vi iPhonen för

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Skrivet av Buio:

Kollade lite på Apple Inc.: NASDAQ:AAPL quotes & news - Google Finance
Om man köpt Apple-aktier för 6 år sedan då de stod i $15 och sålt idag hade de ökat i värde med över 1600% sen dess.

Hitta ett företag som du tror på men har inget värde på börsen så kan du satsa lika dant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av banck:

Hitta ett företag som du tror på men har inget värde på börsen så kan du satsa lika dant.

Jo, det är förstås önskedröm att göra en sån satsning som slår in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av banck:

Hitta ett företag som du tror på men har inget värde på börsen så kan du satsa lika dant.

Tänk att ha köpt köpoptioner när de låg så lågt. Jesus vad pengar man kunde tjänat

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

oj oj Detta är stort

får se hur länge det håller i sig
detta tackar vi iPhonen för

Tror det är iPad'ens förtjänst, visst iPhone har gjort att Apple har stigit i värde, men tror iPad var pricken över i't

iPad må kanske vara en förstorad iPhone, men efterfrågan är stor i USA tillskillnad från fattiga Sverige

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Allting lär ju bero på att Vista kom... och försvann

Sedan så arbetade Apple upp Ipod, Iphone, Ipad..

Skulle tro att det gjorde så att kurserna ser ut som dem gör.

Grattis Apple men MS drar nog om igen

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Postaldude:

Steve ballmer förstör mycket för MS. Många bra duktiga lämnar företaget på grund av honom. Han borde gå så vinden kan vända.

Håller med. Såg en intervju med en f.d. anställd som fick gå pga han vägrade säga BING!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

iPad må kanske vara en förstorad iPhone, men efterfrågan är stor i USA tillskillnad från fattiga Sverige

Så vi är fattiga för att vi har mindre folk som går på hypen? Antar att vi har mindre Ifans.
Förövrigt har vi väl det bra bättre ställt än där borta sett till ekonomin. Sverige ligger även bra till sett till resten av EU länderna.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Grattis Apple men MS drar nog om igen

Microsoft har gått ner cirka 20% sen April, så det har hjälpt Apple att gå om. Lite konstigt eftersom Windows 7 säljer rejält bra och Office 2010 nu är klart och släpps till försäljning snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Visst gör Apple mycket bra produkter, men fy för priset på dom, jag tycker man får allt för lite för pengarna man betalar hos Apple!

Det mest troliga är att det har en gedigen operativsystem och högkvalikativ hårdvara men största vinsten har nog varit nytänkande produkter som apple har varit först med.

Jag själv har alldig varit så intresserad av apple produkter men jag förstår varför det har gått bra för dem.

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2