GTX 275 Får ingen bild till lcd tv

Permalänk
Medlem

GTX 275 Får ingen bild till lcd tv

Ger upp snart har kopplat från grkort via dvi till hdmi kontakt till tv´n via hdmi kabel och får ingen sigal, grafikkort och tv i sign. Provade med grabbens 5850 och det funkade direkt. tipps? vill inte köpa ett nytt grafikkort när det ska funka med det jag har.

Permalänk

Koppla in enbart PC-skärmen och öppna "Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Bildskärm\Skärmupplösning".
Anslut nu TVn i andra grafikporten samtidigt med PC-skärmen och se vad som händer. Händer inget så klicka på Hitta.
När TVn dyker upp så markera den och välj att "Utvidga skrivbordet till den här bildskärmen".

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Koppla in enbart PC-skärmen och öppna "Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Bildskärm\Skärmupplösning".
Anslut nu TVn i andra grafikporten samtidigt med PC-skärmen och se vad som händer. Händer inget så klicka på Hitta.
När TVn dyker upp så markera den och välj att "Utvidga skrivbordet till den här bildskärmen".

Den hittar tv´n rätt men det blir ingen bild

Permalänk
Medlem

Hittar den tv är det bara att aktivera den. Typ min tv.

Om du har gjort så är det antagligen kanalen på tv som du får fippla lite med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Hittar den tv är det bara att aktivera den. Typ min tv.

http://pici.se/pictures/tMPVzjvUe.jpg

Om du har gjort så är det antagligen kanalen på tv som du får fippla lite med.

Får precis som du visar men ingen signal visar tv´n, anslutit till hdmi/dvi på tv men ingen bild, kollat kablar och dom är hel. Ahhh blir tokig, ger snart upp och köper ett ati 5850 istället för det funkar prima.

Förlorar man mycket prestanda om man går ner på ett 5770?