Permalänk
Medlem

grafik problem

Hejsan!

Var och köpte mig ett PowerColer Radeon HD 5750 1GB GDDR5.

Idag satt jag och spelade lite Mount & Blades Warband då bilden helt plötsligt blev svart med vita sträck över, fick lov att trycka in reset knappen för att få det att hända något, undrar nu om det kan vara någon inställning jag missat?

Aldrig kört med Ati kort innan, avinstallerade även alla drivrutiner för mitt gamla kort och installerade dom senaste för radeon kortet, tycker inte att jag skulle behöva installera om windows för ett grafikkorts byte, så någon som har ett förslag eller två jag kan kolla på som kanske inte är inställt rätt på mitt kort?

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk

Händer det igen och igen? Eller var det bara en gång?

Permalänk
Medlem

Har hänt 1 gång än så länge, och då tänkte jag att det kanske var någon inställning som inte är rätt, nvidia vet jag vad jag ska ändra på för att få det kortet att fungera så bra som möjligt, och funderade på om det är samma med nvidia. (fungerar inte bäst med fabriks inställningarna)..

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Fortsätter på denna tråden då det är samma fel som uppstår, hänt ett X antal gånger nu, jag funderar på om det kan ha med directx att göra, Mount and Blade Warband kräver en del DLL filer från directx_9 (går ej att starta spelet då man enbart har directx_11 installerat), installerade directx_9 och det känns som om det blir några konflikter mellan dessa två, någon som har något förslag på vad jag kan kolla? eventuellt något program som kan kolla konflikter mellan mjukvaran?

;---------------- Lite med information

Har kört GPU-Z då jag setat och spelat, tempen har inte varit uppe i mer än 42.0 grader, och GPU Load har inte varit uppe i mer än 17%, så det är inga problem där i alla fall. Ingen som har något förslag på vad jag kan testa med?

;---------------- Ännu mer information

Satt och läste lite i loggarna efter senaste problemet med grafiken, hittade detta:

Grafikdrivrutinen amdkmdap slutade svara och har återställts.

Har senaste drivrutinerna för mitt kort, testat att avinstallera och installera om, men problemet kvarstår, ingen som har en ide angående detta??

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.