Vilket Grafikkort bör jag införskaffa till ett Asus P5B?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Vilket Grafikkort bör jag införskaffa till ett Asus P5B?

Hej.
Sitter idag med en lite äldre modell dator som klarar Bad Company 2 men som sagt lagget är inte direkt skoj känner jag och snart kommer ju Starcraft som man helt klart vill spela utan en enda liten blinkning av lagg.

Min fråga är väl om jag kan köpa mig ett nytt grafikkort och slänga in i datorn eller är jag tvungen att inhandla en helt ny dator.

Nuvarande setup

Moderkort: Asus P5B
Grafik: ATI Radeon X1650 Pro
Processor: Intel Core Duo: 6400 @ 2.13GHz
Ram: 4GB Corsair XMS2
Nätagg: 350w (Atx pn 350)

Är rätt säker på att jag troligtvis behöver ett litet fetare nätagg i samma veva, köpte MBkortet en gång i tiden för att jag skulle trimma upp den men det blev det aldrig nåt av..

Tacksam för lite het brainstorming.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2006

Hmm skulle nog säga att du behöver grafikkort samt processor.. skulle nog säga ett 5770 samt en e/q 8*** processor eller rent av byta ut hela skiten

here we go!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007

Jag upplever scII beta som krävande på många punkter, men för att få det trevligt spelbart i lagom upplösning räcker det säkert med ny grafik typ 5750.
I högre upplösningar är jag rädd att bästa lösningen blir ny dator.

När något upprepas ofta så uppfattas det som sanning...
Det hör man ofta...
hmm...
Här är en fördjupning sett från ett lite annat håll https://youtu.be/cebFWOlx848
Läs också boken Thinking, Fast and Slow

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Då får helt enkelt nuvarande dator bli mediacenter i vardagsrummet och en ny får köpas till lekrummet.

Tackar för svaren!