Permalänk
Medlem

8600gt med wddm 1.1

Tjenare!

Jag har ett problem som jag inte blir klok på.

Installerade ett 8600gt i en dator med windows 7 och direkt när jag startar den så funkar allt kanon förutom att windows installerar wddm 1.1 automatiskt när jag startar, sen när jag då startar om den och wddm går igång så blir det missfärgningar (massa röda små rutor över hela skärmen) och när jag sedan tar bort wddm och startar om så funkar allt kanon förutom att inga drivrutiner är installerade.

Om jag avinstallerar wddm 1.1 så måste jag starta om datorn och när den väl startar igen så installeras dem automatiskt så jag kan inte välja vilka drivrutiner jag vill använda! Blir galen!

Så, går det att avaktivera denna automatiska installationen av wddm 1.1? Eller finns det några andra knep?

Tack på förhand!

Visa signatur

Fractal Design R3, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD Phenom II 965BE C3 @3,0Ghz 1,125v, Corsair PC2-6400 4GB 800MHz, GTX 460 1GB SOC, coolermaster 600w, Vertex 3 120GB, Windows 7 64bit...

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är wddm?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vad är wddm?

Detta innebär WDDM 1.1 för grafiken i Windows 7 | Windows, Vista, Innebär, Grafikkort, Nvidia, Megabyte

Och till TS, wddm-11 är en komponent som bör vara installerad, utan den så kan du bara köra Microsoft basic drivrutin, och också grafiken blir slöare i allt (spel också)

Röda fyrkanter kan bero på felaktigt grafikkort, eller överhettning.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300