Hjälp! XFX Geforce GTS 250

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Mar 2010

Hjälp! XFX Geforce GTS 250

Hej!

Har precis beställt två stycken XFX Geforce GTS 250:
XFX Geforce GTS 250 Low Power 1GB GDDR3, (680Mhz), DVI, VGA, HDMI, HDTV, SLIx3, 16X PCIe +1 Spel

Och ett Rasurbo PSU Silent Power 650W nätagg:
Rasurbo PSU Silent Power 650W

Har även två stycken hårddiskar som detta nätagg ska driva.
Min fråga är alltså, kommer detta klara av det?

Tänkte även fråga, vet någon om man får med kontakterna som man ska koppla in i grafikkortet, 6-pin för att koppla in det i nätaggets "Normala" kontakter? (Någonting jag läste på google att detta ska innehålla)

Nej, ej kunnig på detta.

Tack på förhand!

Livet är bäst - När man har Ove Sundberg i famnen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jul 2001

Ditt nätaggregat klarar nog tre såna kort, ingen fara alls med två.

Adaptrar för att koppla om från 2st 4pin-molex till 6-pin PCI-e brukar följa med korten.

i7 7770K @ 4,7 GHz med Noctua NH-D15. 16GB corsair. Asus Prime Z270-P. GTX 1070 @ 2100 / 8500. Samsung 960 EVO nvme. Dell Ultrasharp 2560x1440. Fractal R4. Antec 650Watt PSU.
Logitech G900. Logitech K65.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2007

Brukar inte lita till 100% på tillverkare av nätagg som jag inte hört så mycket om. Men kanske är just därför det nätagg du valt bra, jag vet inte. Annars är några bra corsair, coolermaster, fractal design, be quiet, antec med flera.

Om jag inte har helt fel tror jag bara de korten vill ha en 6-pinskontakt var och de flesta nätaggen runt 600+ har två sådana. Skulle det inte ha det så kan man, som Printscreen säger, köra med de adaptrar som oftast brukar följa med.

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Nätaget är svårt att hitta reviews. Tillslut översatte jag en tysk review och dom ansåg att det kudne ge 400-450W med effektivitet på bäst 75%. Uppmäte så lågt som 73%. Sedan var det blacklistat på något forums lite över bra och dåliga agg. Tydligen görs vissa av dom görs i kina och andra i japan och dom från kina hade tydligen falsk CE märkning som stog för China Export istället och var av dålig kvalite. Var den gjort i japan var den bättre. Verkar vara ytterligare ett budget märke att undvika om man kan. Om det klarar din rigg. Ja kan det ge 400W så borde det gå. Men utan ett test som kan testa det fullt ut syntetiskt så vem vet. effekten är Peak i alla fall enligt reviews inte kontinuerlig så några 650W får du aldrig ut så mycket var klart.

Google Translate

Gallerier: Modern Midi