datorn startar inte helt upp när ati 5770 drivisar är installerade

Permalänk
Medlem

datorn startar inte helt upp när ati 5770 drivisar är installerade

Installerade win7 idag, men så fort jag försöker lägga in ati-drivisarna så låser sig uppstarten direkt när bakgrundsbilden väl kommit fram, musen funkar också.
Går jag in i felsäkert och avinstallerar graffekortet funkar det att starta igen....

Har testat med enbart drivisarna (utan ccc), dock utan resultat...

Någon som känner igen detta? :/

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Inaktiv

Vilka drivrutiner har du testat med?

Permalänk
Medlem

Jag hade min TV ipluggad samtidigt som jag hade min skärm, vilket gjorde att när jag formaterade datorn för ett par dagar sen och installerade drivarna så valde den tvn som primär skärm och skärmen som utökad plats för någon anledning, vilket gjorde att jag trodde att den hade hängt sig vid uppstart eftersom musen var på TVn inklusive aktivitetsfältet. CTRL+ALT+DEL gjorde bara skärmen svart (eftersom den blåa rutan med alla val kommer upp på TVn istället. Tog mig typ 1 timma innan jag fattade att det var TVns fel (eller drivarna som valde TVn som primär skärm). TVn var avstängd hela tiden.

Kortfattat:
Om du har något annat än skärmen kopplad till grafikkortet, plugga ur det.

Permalänk
Medlem

Just fasen, det tänkte jag inte på. Har en tv inkopplad.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Rensat ur alla gamla drivrutiner 100%?