Problem med Asus HD5870 & Asus P6T Deluxe V2

Permalänk
Medlem

Problem med Asus HD5870 & Asus P6T Deluxe V2

Har idag inhandlat ett Asus HD5870 men stöter på patrull när jag slänger in det i burken.
Det kommer ett väldigt högt pip när jag startar datorn och inget händer.

Gamla grafikkortet totalt avinstallerat och allt vad drivisar heter med.
Sätter jag i mitt gamla GF9800 fungerar datorn som den ska.

Moderkortet är ett Asus P6T Deluxe V2, med ett 650w nätagg som driver.

Någon som kan ha den minsta susning om vad som är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av loskan:

Har idag inhandlat ett Asus HD5870 men stöter på patrull när jag slänger in det i burken.
Det kommer ett väldigt högt pip när jag startar datorn och inget händer.

Gamla grafikkortet totalt avinstallerat och allt vad drivisar heter med.
Sätter jag i mitt gamla GF9800 fungerar datorn som den ska.

Moderkortet är ett Asus P6T Deluxe V2, med ett 650w nätagg som driver.

Någon som kan ha den minsta susning om vad som är fel?

det finns en fläktkontakt på moderkortet i längd med grafikkortet , sitter det en kabel där?

modifierar man inte kontakten så går inte grafikkortet i 100%. ( kortet stöter i plastbiten ).

endast ett problem om du har en fläkt isatt där alltså.

men pipet brukar väll tyda på att kortet får dåligt med kräm, har du satt i båda 6pins?

edit : bild på fläktkontakt

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Tackar, önskar det hade varit så lätt som med kabeln men tyvärr var det inte det.

Ja, strömkablarna till kortet är i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loskan:

Tackar, önskar det hade varit så lätt som med kabeln men tyvärr var det inte det.

Ja, strömkablarna till kortet är i.

hur många 6pins kontakter har du på nätagget? vad är det för nätagg förresten?

om du har fler så kanske det kan vara värt att prova dem andra , eller bara dra ut o stoppa in de du använder ett par gånger ifall det är dålig kontakt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

hur många 6pins kontakter har du på nätagget? vad är det för nätagg förresten?

om du har fler så kanske det kan vara värt att prova dem andra , eller bara dra ut o stoppa in de du använder ett par gånger ifall det är dålig kontakt.

jag har 2 st och har provat med båda. gör ingen skillnad.

har ett corsair tx 650w black

Permalänk
Medlem
Skrivet av loskan:

jag har 2 st och har provat med båda. gör ingen skillnad.

har ett corsair tx 650w black

Bägge ska vara i samtidigt, alltså inte bara en, men det antar jag att det är så du har gjort.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

http://pici.se/pictures/large/durEtlXSq.jpg

Som du ser så sitter det ju två stycken kontakter på varje kort. Hoppas jag inte tjötar nåt nu som alla redan vet...

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit