Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Sep 2008

9500gs och PhysX?

Hej, tänkte bara fråga om jag kommer att kunna använda mitt 9500gs till PhysX vid sidan av mitt GTX260.
Det finns inte med på Nvidias lista för grafikkort som stöds, men jag har för mig att jag har läst någonstans att det ska funka, kommer dock inte ihåg var.
Jag har också för mig att jag spelade något spel med PhysX effekter när jag använde kortet, men jag är inte säker.
Det hade ju varit perfekt om det funkade, med tanke på Mafia 2... Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Går har jag också för mig men prestanda är så dålig att du inte får bättre prestana med det kortet utöver gtx260

Citera om du vill ha svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm,Högdalen
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av muppens:

Går har jag också för mig men prestanda är så dålig att du inte får bättre prestana med det kortet utöver gtx260

Jag utvecklar frågan lite: Jag har också ett GTX260 och undrar vilket kort skulle vara minimum att köra physx på för att det ska vara värt det?

SURFDATORN:
[Intel i7 Extreme 980X ES@4.2Ghz med HT] [ 24GB Corsair XMS3 1600Mhz DDR3 ] [ Corsair H50 vattenkylning] [Gigabyte X58A UD3R] [Thermaltake Toughpower 1200W ] [eVGA GTX 780 ti 3GB SC [Win7Ultimate-x64 på SSD OCZ Agility 3 120GB SATA 3] [17TiB SATA Lagringsdiskar][Comhem 500mbit bredband]....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

PhysX GPUs 9500 GT är tydligen det sämsta det överhuvudtaget fungerar på.
Jag skulle dock inte köra ett kort sämre än 8800 GS för physx.

Citera om du vill ha svar.