Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Göteborg/Dalarna
Registrerad
Nov 2004

Köpråd Lödstation!

Hallå!

Är på jakt efter en lödstation. Är så grymt trött på lödkolvar så nu har jag bestämt mig för att köpa mig en lödstation med temperaturreglering. Hade tänkt mig en budget på ca 1000kr.

Har funderat på en: Weller WESD51

Hade tänkt att köpa den från amazon.com och samtidigt köpa en adapter från 240v till 120v då det är en amerikansk modell. Frågan är om det spelar någon roll att det går från 60hz till 50hz?

Någon som har erfarenhet av denna modell eller kan rekommendera någon annan?

//Andreas

[CNC-fräs datorchassi]
WING X99

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsbyn
Registrerad
Maj 2002

fick en sån av farsan å den funkar riktigt bra, dock en gammal en en med vred för värmen men jag har då inget att klaga på min

Mera COOP åt folket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Apr 2005
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Dec 2004

Vi har de på skolan om jag inte missminner mig. Är själv ute efter en vettig lödstation.. nån som vet nåt om den här på Kjell? Kjell & Company - 40255 - Lödstation med LCD

Citera för svar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av RetarDeD:

Vi har de på skolan om jag inte missminner mig. Är själv ute efter en vettig lödstation.. nån som vet nåt om den här på Kjell? Kjell & Company - 40255 - Lödstation med LCD

Sådan har jag, tycker den funkar bra. Sedan är det bara och köpa till lite andra spetsar (vet inte om det följer med). Ganska enkel och löda med, blir varm snabbt, samt enkelt och ändra värmen.