Permalänk
Proffsmoddare

Köpråd Lödstation!

Hallå!

Är på jakt efter en lödstation. Är så grymt trött på lödkolvar så nu har jag bestämt mig för att köpa mig en lödstation med temperaturreglering. Hade tänkt mig en budget på ca 1000kr.

Har funderat på en: Weller WESD51

Hade tänkt att köpa den från amazon.com och samtidigt köpa en adapter från 240v till 120v då det är en amerikansk modell. Frågan är om det spelar någon roll att det går från 60hz till 50hz?

Någon som har erfarenhet av denna modell eller kan rekommendera någon annan?

//Andreas

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

fick en sån av farsan å den funkar riktigt bra, dock en gammal en en med vred för värmen men jag har då inget att klaga på min

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vi har de på skolan om jag inte missminner mig. Är själv ute efter en vettig lödstation.. nån som vet nåt om den här på Kjell? Kjell & Company - 40255 - Lödstation med LCD

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av RetarDeD:

Vi har de på skolan om jag inte missminner mig. Är själv ute efter en vettig lödstation.. nån som vet nåt om den här på Kjell? Kjell & Company - 40255 - Lödstation med LCD

Sådan har jag, tycker den funkar bra. Sedan är det bara och köpa till lite andra spetsar (vet inte om det följer med). Ganska enkel och löda med, blir varm snabbt, samt enkelt och ändra värmen.