Akut problem med 4870x2 !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

Akut problem med 4870x2 !

Mitt 4870x2 verkar inte svara! Jag bestämde mig för att sätta på en fläkt på min processorkylare (den gick aningen för varmt passivt) och gjorde en enkel operation där jag enbart tog loss 1 minne för att kunna fästa fläkten, vilket jag sedan fick tillbaka utan problem. Men nu vägrar mitt grafikkort att svara och lampan D15 (R819) blinkar. Grafikkorts-fläkten varvar upp och ner i takt med att lampan blinkar.

Har letat efter någon med liknande problem, men enbart fått fram att D15 är för att visa om kortet blir för varmt. Kortet har inte varit klockat och funkade perfekt i idle (70C eller nåt sånt) när jag stängde av datorn, för drygt 30m sen.

Vad har hänt?! Jag rörde inte ens grafikkortet!

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2003

testa att ta ur minnet du pillad på och kör igen, annars får du väl trycka ur och in grafikkortet.
testa dig fram helt enkelt är mitt tips men det låter ju helt klart skumt

Define R4 | Asus Sabertooth z87 | 3570K ~ 4.2Ghz | EVGA 980 SC ACX 2.0 | Corsair Vengeance 4x4GB 1600MHz | Be Quiet: Pure Rock | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

Jag testade kortet i en annan dator och det fungerade utan problem. Så det är ju helt klart något med moderkortet som inte vill länge. Får testa där med minnet och se.

EDIT: Det VAR minnet. Ena fästet till fläkten hakade inte i ordentligt så den stack ut en bra bit och låg emot minnet. Nu funkar det som det ska. Blev lite nervig när grafiken inte startade bara

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather